poniedziałek, 5 października 2015

SPRAWY TRUDNE DO POJĘCIA DLA WIELU NA TYM ETAPIE - STAJĄ SIĘ OTO FAKTEM! PREZYDENT RP PAN ANDRZEJ DUDA...U MNIE W SŁAWNIE!!!

06 października 2015 roku

Tuż po ostatniej wizycie za oceanem w USA oraz na posiedzeniu ONZ - Prezydent RP Pan Andrzej Duda zaszczycił dziś 06 października 2015 roku swą osobą ...MOJE RODZINNE MIASTO SŁAWNO na środkowym Pomorzu!



   

JESTEM Z TEGO FAKTU BARDZO,BARDZO DUMNY - A SZCZEGÓLNIE PO TAK SERDECZNYM I GORĄCYM POWITANIU NASZEGO PREZYDENTA !!!!!

Jak bardzo ,,przypadkowa" jest ta wizyta tutaj w moim Sławnie ...zapewne czas najbliższy okaże, stąd też mój tytuł ,,SPRAWY TRUDNE DO POJĘCIA DLA WIELU NA TYM ETAPIE - STAJĄ SIĘ OTO FAKTEM" !!!!!!!

Prezydenta RP przyjął w ratuszu obiadem mój kolega, burmistrz Sławna  - za sprawą którego MOJE RODZINNE MIASTO ZMIENIA SIĘ BARDZO, BARDZO POZYTYWNIE,a co jest najważniejsze .......nie zapomina się u nas  o przeszłości!!!


W budynku ratusza ustawiono taki oto biało-czerwony bukiet na powitanie dostojnego gościa...


Tysiące mieszkańców Sławna miały dziś okazję zobaczyć na własne oczy OGROMNA PRACĘ LOGISTYCZNĄ ZWIĄZANĄ Z PRZYGOTOWANIEM TEJ WIZYTY U NAS W SŁAWNIE.



 Sprawdzanie miejsca wizyty...

 Media szykują swój sprzęt...
A powyżej to już osobista ochrona Prezydenta dziś w Sławnie...

Zablokowane ulice na wiele godzin przed przyjazdem Pana Prezydenta ...antyterroryści ...Biuro Ochrony Rządu... itd.itd. itp:

 Na centralnym placu miasta było zaplanowane spotkanie NASZEGO PREZYDENTA RP z mieszkańcami Sławna...teren został ogrodzony specjalnymi bramkami i każdy kogo do wewnątrz wpuszczano musiał mieć na to zgodę, a następnie przechodził bardzo szczegółową kontrolę osobistą.

JA MIAŁEM TĄ PRZYJEMNOŚĆ DZIŚ W SŁAWNIE BYĆ NON STOP TUŻ PRZY NASZYM PREZYDENCIE ...i prezentuję czytelnikom mego bloga moje zdjęcia!

WSPANIALE PRACOWAŁA DZIŚ PRZY TEJ ORGANIZACJI WIZYTY NASZA POLICJA ZE SŁAWNA - ZAŚ O JEJ WYJĄTKOWYM UROKU NIECH CHOCIAŻBY ŚWIADCZĄ TE DWA ZDJĘCIA :
 Pan komendant Policji w Sławnie powinien być dumny z takich funkcjonariuszy - OBIE PANIE Z OGROMNĄ GRACJĄ I OSOBISTYM WDZIĘKIEM  KIEROWAŁY DZIŚ RUCHEM ULICZNYM NA DWÓCH RÓŻNYCH ULICACH MIASTA...i to na wiele godzin przed, w trakcie i podczas odjazdu Prezydenta RP!



Przed ratuszem miejskim w Sławnie na Prezydenta RP oczekiwało z minuty na minutę coraz więcej osób, aczkolwiek główne uroczystości były zaplanowane w centrum miasta!



Moją uwagę zwróciła w tłumie osób ta oto starsza Pani siedząca na wózku inwalidzkim!


Tak oto poznałem jedną z najstarszych mieszkanek Sławna - przesympatyczna Panią Stefanię, która zaczęła właśnie swój 93 rok życia ! Z dumą podkreśliłem jej , iż jest bardzo młoda, gdyż moja babcia ma dziś...97 wiosenek!!!  :)

Pani Stefania pochodzi z Kresów RP - urodziła się nieopodal POLSKIEGO LWOWA (!!!!) i wyobraźcie sobie,że kiedy Pan Prezydent RP był zajęty już oficjalnym spotkaniem w ratuszu ...PANI STEFANIA ŚPIEWAŁA MI PIĘKNYM GŁOSEM LWOWSKIE PIOSENKI !!!!

Byłem tak zafascynowany jej opowieściami (...pochwaliłem się tej Pani moją wizytą w Warszawie podczas Dnia Jedności Kresowian kilka dni temu 02 października br!!),że zapytałem : CZY WIDZIAŁA JUŻ OSOBIŚCIE PREZYDENTA NASZEJ OJCZYZNY??!
I gdy odparła mi,że NIE ...zapytałem : A CO ZROBIŁABY PANI, GDYBY ZA CHWILĘ PAN PREZYDENT RZECZYPOSPOLITEJ ...PODSZEDŁ OSOBIŚCIE DO NIEJ I SERDECZNIE JĄ UŚCISKAŁ, UCAŁOWAŁ =DZIĘKUJĄC JEJ ZA TO, ŻE W WIEKU 93 LAT PRZYBYŁA TU RAZEM Z NAMI MIESZKAŃCAMI SŁAWNA POWITAĆ TAK ZNAMIENITEGO GOŚCIA??!

Pani Stefania zerknęła mi głęboko w oczy i powiedziała z uśmiechem :...TO NIE JEST MOŻLIWE!!!!!!!

Ci wszyscy którzy mnie znają więcej jak dobrze - wiedzą,że ...STAĆ MNIE NA RÓŻNE CUDA !!!

Jak myślicie : CO SIĘ PO TYM STAŁO???! JESTEM Z TEGO, BARDZO,BARDZO DUMNY I PRZEOGROMNIE DZIĘKUJĘ PANU PREZYDENTOWI RZECZYPOSPOLITEJ ,ŻE ...MÓJ POMYSŁ TAK BARDZO NAGŁY I SPONTANICZNY STAŁ SIĘ NATYCHMIAST FAKTEM !!!

Po moich kilkuminutowych ,,czary-mary"  Pan Prezydent RP Andrzej Duda wychodząc z ratusza w Sławnie ...SKIEROWAŁ SIĘ OD RAZU DO MNIE OCZEKUJĄCEGO NA ZEWNĄTRZ BUDYNKU TUŻ PRZY  PANI STEFANII ...z którą się ciepło i ogromnie serdecznie uściskał i zamienił kilka zdań !!! 


Pani Stefania zapewne nie tylko dziś nie będzie mogła zasnąć z wrażenia ... A JA  ,,PRZYPADKIEM" SPEŁNIŁEM JEJ MARZENIE!!! 

Czy chcecie zobaczyć tą chwilę ujętą w aparacie fotograficznym mojego kolegi, którego uprzedziłem, aby był w gotowości... (dziękuję Piotr!!!!)

A OTO I DOWÓD JAK WSPÓLNIE Z PANEM PREZYDENTEM RP ANDRZEJEM DUDA  SPEŁNILIŚMY MARZENIE 93 LETNIEJ PANI STEFANII ZE SŁAWNA ...POCHODZĄCEJ Z POLSKIEGO LWOWA, KTÓRA OSOBIŚCIE NA WÓZKU INWALIDZKIM PRZYJECHAŁA ZOBACZYĆ PREZYDENTA NASZEJ OJCZYZNY!

Zerknijcie z jakim szacunkiem Pan Prezydent Duda dotyka dłońmi Panią Stefanię...BYŁO TO TUŻ PO BARDZO CZUŁYM POWITANIU!!!


Scena ma miejsce tuż przed ratuszem miejskim w Sławnie 06 października 2015 roku około godz.15.35 NA OCZACH SETEK MIESZKAŃCÓW NASZEGO  SŁAWNA!

MAMY WSPANIAŁEGO PREZYDENTA - BARDZO, BARDZO WRAŻLIWEGO PATRIOTĘ!!!

A ja z Kolegą Pawłem trzymamy moją flagę z napisem ,,BÓG-HONOR-OJCZYZNA" i symboliką Polski Walczącej wraz z koroną Jagiellonów .

I TYM OTO SPOSOBEM ...SPRAWY TRUDNE DO POJĘCIA STAJĄ SIĘ PO PROSTU FAKTEM ! DZIĘKUJĘ BARDZO PANIE PREZYDENCIE ZA SZCZĘŚCIE I RADOŚĆ DAWANĄ INNYM !!!  Rodzina Pani Stefanii jest związana z Armią Krajową...


Po tej przesympatycznej chwili ...gdy Pan Prezydent Duda odjechał na plac główny aby spotkać się z mieszkańcami - NIE MOGŁO MNIE ZABRAKNĄĆ TUŻ OBOK NIEGO (...ku zdziwieniu wielu!)!!!

A oto moje fotki - specjalnie dla Was czytelników mego bloga:
NASZ PREZYDENT BARDZO CZULE I SERDECZNIE WITAŁ SIĘ Z MŁODZIEŻĄ I DZIEĆMI...które były ogromnie dumne z tego spotkania i możliwości rozmowy i uściśnięcia dłoni Pana Prezydenta Polski!

 Mieszkańcy mojego rodzinnego Sławna Z OGROMNĄ DUMĄ I RADOŚCIĄ witali Pana Prezydenta Andrzeja Duda!
NA PLACU W CENTRUM MIASTA NIE BYŁO WOLNEGO MIEJSCA...


A poniżej na zdjęciu stoją z moją biało-czerwoną  kombatanci ze Sławna , a wśród nich ...mój szef (po prawej stronie z laską w ręku!) emerytowany nadleśniczy Lasów Państwowych Nadleśnictwa Sławno Pan January Wysocki !

 Wielu wręczało swe upominki Panu Prezydentowi...
 Pan Prezydent Duda starał sie znaleźć czas dla bardzo wielu rozmów - z których młodzi mieszkańcy Sławna byli bardzo dumni.


 Oczywiście nie mogło zabraknąć zarówno orkiestry jak i zespołu regionalnego w trakcie tych uroczystości z powitania Pana Prezydenta RP Andrzeja Duda!


Pan Prezydent złożył szacunek naszym kombatantom - mieszkańcom Sławna i okolic!


 GDY ZERKALIŚMY OD CZASU DO CZASU NA SIEBIE NAWZAJEM  STOJĄC TUŻ OBOK   ...WIDZIAŁEM W TWARZY NASZEGO PREZYDENTA RADOŚĆ, SZCZĘŚCIE I SPEŁNIENIE,ŻE JEST WŚRÓD TAK GOŚCINNYCH MIESZKAŃCÓW SŁAWNA!!!

 Pan Prezydent był pełen dobrego humoru...DAJĄC MNÓSTWO SWEJ RADOŚCI I ENENRGII INNYM!


PATRZĄC SOBIE GŁĘBOKO W OCZY....PREZYDENT NASZEJ POLSKI DOSKONALE WIEDZIAŁ W CZASIE SWEGO PRZEMÓWIENIA DO MIESZKAŃCÓW MEGO RODZINNEGO SŁAWNA = JAKI DUMNY JESTEM Z TEGO CO MÓWI, Z TEGO CO ROBI , Z TEGO CO PLANUJE UCZYNIĆ DLA DOBRA NASZEJ WSPÓLNEJ OJCZYZNY!!!!
 Pan Prezydent RP w sposób bardzo ciepły i bezpośredni mówił o tym, aby od każdego polityka Naród Polski WYMAGAŁ ROZLICZENIA ZA JEGO CZYNY I PRACĘ DLA SPOŁECZNOŚCI...podkreślił że jest PREZYDENTEM WSZYSTKICH POLAKÓW i to co obiecał w swej kampanii prezydenckiej już realizuje!!!!

Po zakończeniu przemówienia Pana Prezydenta RP - stało się nagle coś co raczej nie zapomnę, a jak zauważyłem BARDZO WZRUSZYŁO PANA PREZYDENTA!!!!

Gdy zakończył przemawiać cały tłum zaczął skandować : ANDRZEJ DUDA!  ANDRZEJ DUDA! aż tu nagle stojący koło mnie KILKUNASTOLETNI CHŁOPCY, MŁODZIEŻ (!!!!!!)  zaśpiewała Mazurka Dąbrowskiego...który już po chwili śpiewał cały plac w centrum Sławna!!!

Szczególnie wymownie podkreślał cały tłum Panu Prezydentowi RP słowa naszego hymnu ...POD TWOIM PRZEWODEM...




 Nawet osoby niepełnosprawne miały okazję spotkać się z nim osobiście...
 Radosny burmistrz Sławna (stoi po środku!) ...tuż przed odjazdem Pana Prezydenta !

To był BARDZO WAŻNY DZIEŃ W HISTORII NASZEGO SŁAWNA , KTÓRE OTO DZIŚ ODWIEDZIŁ OSOBIŚCIE DRUGI Z KOLEI PREZYDENT NASZEJ OJCZYZNY ...pierwszym był śp.Pan prof Lech Kaczyński ! 


SZCZĘŚĆ BOŻE PANIE PREZYDENCIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Piszę jak jest....


Krzysztof  Kowalczyk

PS.

Media miały ściśle wyznaczony swój sektor(miejsce) ...a ja byłem jakoś nadzwyczaj szczęśliwie non stop tuż przy Panu Prezydencie RP!!!  :)