poniedziałek, 12 stycznia 2015

MOJE PODZIĘKOWANIA DLA RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH ...ZA WSKAZÓWKI I WYTYCZNE DOTYCZĄCE DALSZEGO POSTĘPOWANIA ..PRZY .W UNIKANIU PRZEZ LASY PAŃSTWOWE UDZIELANIA MI INFORMACJI PUBLICZNEJ !!

13 stycznia 2015 roku
Rzecznik Praw Obywatelskich


Pani prof. Irena Lipowicz
RZECZNIK PRAW OBYWATELSKICH



Szanowna Pani Profesor !


Niniejszą korespondencją – wyrażam moje ogromne podziękowanie za treść odpowiedzi jaką otrzymałem od Pani Rzecznik Praw Obywatelskich RP z dnia 05 stycznia 2015 roku a sporządzonej przez Pani profesjonalistów z ZESPOŁU PRAWA CYWILNEGO .

Poruszając niepotrzebnie moim zdaniem występujące ZŁOŚLIWE I CELOWE problemy w Państwowym Gospodarstwie Leśnym ,,LASY PAŃSTWOWE,, na które PRAKTYCZNIE nikt nie reaguje z Ministerstwa Środowiska ani również z Dyrekcji Generalnej LP – a bezpośrednio związane z RAŻĄCYM BĄDŹ PO PROSTU CWANIACKIM ŁAMANIEM PRAWA i tym samym KRĘTACKIM STWARZANIEM MI PROBLEMÓW dostępu do informacji publicznej A NAWET W OGÓLE BRAKU TERMINOWYCH ODPOWIEDZI ZE STRONY PARU JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH LASÓW PAŃSTWOWYCH – otrzymałem teraz od Państwa precyzyjne wytyczne w zakresie przysługujących mi jako obywatelowi RP ŚRODKÓW OCHRONY PRAWNEJ jakie posiadam!

BARDZO PANI RZECZNIK I CAŁEMU ZESPOŁOWI PRAWA CYWILNEGO DZIĘKUJĘ ZA TE WSKAZÓWKI !!!

DZIĘKI PAŃSTWU DOWIADUJĘ SIĘ PRAKTYCZNIE, ŻE USTAWA O DOSTĘPIE DO INFORMACJI PUBLICZNEJ OBOWIĄZUJĄCA KAŻDEGO W POLSCE (...A W TYM NAWET LEŚNIKÓW LASÓW PAŃSTWOWYCH!!!) - TYLKO W BARDZO WĄSKIM ZAKRESIE PRAWNYM ODSYŁA DO PRZEPISÓW KODEKSU POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO...czego przyznam szczerze nie wiedziałem tak precyzyjnie jak w chwili obecnej!

PAŃSTWA WSKAZÓWKI I WYTYCZNE AKURAT W KWESTII ŚRODKÓW OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCEJ KAŻDEMU POLAKOWI KTÓRY PRAGNIE SIĘ DOWIEDZIEĆ NA PRZYKŁAD JAK JEST WYDAWANY PIENIĄDZ SKARBU PAŃSTWA, CZY TEŻ JAK KOMPETENTNE SĄ DECYZJE ,,URZĘDNIKÓW,, PAŃSTWOWYCH - WYKORZYSTAM NIE TYLKO DLA SIEBIE, ALE I NIEBAWEM UPUBLICZNIĘ, PODAJĄC WYRAŹNIE IŻ TAKIE JEST STANOWISKO NIEZALEŻNEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH W NASZEJ OJCZYŹNIE!


Szanowna Pani Rzecznik!

Nigdy w życiu nie należałem do żadnej partii politycznej w Polsce, aczkolwiek nie ukrywam moich prawicowych poglądów oraz tego,że PUBLICZNIE KRYTYKUJĘ W OPARCIU O FAKTY,DOKUMENTY,ZDJĘCIA I INFORMACJE JAKIE OTRZYMUJĘ OD NIE TYLKO LEŚNIKÓW W POLSCE ...działania i skrajnie nieodpowiedzialne za Skarb Państwa RP – postępowania wielu urzędników państwowych NIE PRZYPADKOWO AKURAT ZWIĄZANYCH Z PLATFORMĄ OBYWATELSKĄ CZY TEŻ POLSKIM STRONNICTWEM LUDOWYM!

POZWALA MI NA TO NASZA KONSTYTUCJA , natomiast ,,,szary,, Obywatel RP ma prawo znać prawdę NIESTETY WIELOKROTNIE INNĄ OD TEJ ,,OFICJALNIE,, PROMOWANEJ W MEDIACH - PRZEZ POLITYKÓW PERSONALNIE, CZY TEŻ OBECNY RZĄD, KTÓRY MAM NADZIEJĘ IŻ NIEBAWEM ZOSTANIE SKRUPULATNIE ROZLICZONY ZA NIE WYJAŚNIONE ,,KRYMINALNE ZAGADKI,, ICH JAKOBY PROFESJONALNEJ DZIAŁALNOŚCI NA SZKODĘ PAŃSTWA POLSKIEGO !!!


Przyznam szczerze,iż osobiście jako POLSKIEMU LEŚNIKOWI I MYŚLIWEMU bardzo mi Pani Profesor imponuje swoją determinacją w postępowaniu UDOWADNIAJĄC CHOCIAŻBY ,,BETONOWI,, W POLSCE I OGROMNIE WPŁYWOWEMU LOBBY MYŚLIWSKIEMU NIE PIERWSZY JUŻ RAZ, ŻE NIEKTÓRE ZAPISY PRAWA ,,PRAWO ŁOWIECKIE,, W POLSCE SĄ NIEZGODNE Z KONSTYTUCJĄ.

PROSZĘ MI WIERZYĆ PANI PROFESOR,IŻ W ROZMOWACH W WIELOMA MYŚLIWYMI I ROLNIKAMI - ZA TEGO TYPU PANI DZIAŁALNOŚĆ MÓWIĄCĄ O NIEDOSKONAŁOŚCI PRAWA W POLSCE - OSOBY TE DARZĄ RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH WIELKIM SZACUNKIEM, POWAŻANIEM I ZAUFANIEM!

TYM BARDZIEJ, IŻ TRYBUNAŁ KONSTYTUCYJNY PRZYZNAŁ W OSTATNICH LATACH RZECZNIKOWI PRAW OBYWATELSKICH JUŻ NIEJEDNOKROTNIE RACJĘ W SWYCH PRAWOMOCNYCH ORZECZENIACH – CO DO NIEKONSTYTUCYJNOŚCI NIEKTÓREGO PRAWA W NASZEJ OJCZYŹNIE!




Szanowna Pani Rzecznik!


Na zakończenie jeszcze raz moje szczere DZIĘKUJĘ !

Natomiast JAKO DOWÓD NA KOLEJNE BEZPRAWIE W LASACH PAŃSTWOWYCH niestety opanowanych przez struktury NIEUDACZNIKÓW związanych z Platformą Obywatelską - pozwalam sobie w załączeniu przesłać dla Pani wiedzy przy tym podziękowaniu za otrzymane instrukcje i wytyczne od Pani, pewien tekst mojej korespondencji do Dyrektora RDLP w Szczecinku ( Sławomir Cichoń), który jest tam szefem tej jednostki głównie dlatego, że łączą go rodzinne powiązania z obecnym wice Ministrem Środowiska STANISŁAWEM GAWŁOWSKIM , który jako poseł Platformy Obywatelskiej ,,przypadkowo,, ulokował tam również wiele innych osób, jak chociażby obecnego NACZELNIKA KADR RDLP Szczecinek ...a jego osobistego asystenta Politycznnego !

Proszę MI WIERZYĆ: ...nepotyzm i koligacje partyjne osiągnęły w Lasach Państwowych NIEPRAWDOPODOBNIE SKRAJNIE CHORE ROZMIARY !!!!


Z poważaniem!


Krzysztof Kowalczyk


Do wiadomości'

1/ Kancelaria Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego

2/ Pan Minister Środowiska – Maciej Grabowski



A oto ów załącznik ...zaledwie z ostatniego okresu 2015 roku mówiący o TOLEROWANYM BEZPRAWIU w Lasach Państwowych :




Sławno,dnia 05 stycznia 2015 roku


PAN SŁAWOMIR CICHOŃ
DYREKTOR RDLP SZCZECINEK
78-400 SZCZECINEK
UL. MICKIEWICZA Nr 2




Dotyczy; sygn. akt ; DO-0600-71/14


W związku z odmówieniem mi udzielenia informacji publicznej pismem z dnia 22 grudnia 2014 roku przez zastępcę dyrektora RDLP Szczecinek Pana SYLWESTRA MAJOR oraz żądania wykazywania z mej strony Lasom Państwowym, iż udostępnienie informacji o jakie prosiłem we wniosku z dnia 16 grudnia 2014 roku JEST SZCZEGÓLNIE ISTOTNE DLA INTERESU PUBLICZNEGO zawiadamiam ;

1/ Art.10 ust. 2 ustawy zaleca, aby informacja publiczna o jaką proszę od 16 grudnia 2014 roku dyrekcję RDLP Szczecinek była udostępniona NIEZWŁOCZNIE między innymi w formie pisemnej ...nawet bez pisemnego wniosku!

W Polsce nie ma żadnego OBOWIĄZUJĄCEGO na mocy prawa - ,,formularza wniosku,, o udostępnienie informacji publicznej , a ponadto kierując mój własny, pisemny wniosek do RDLP Szczecinek MAM PRAWO NAWET NIE PODPISYWAĆ GO SWYM IMIENIEM I NAZWISKIEM!

2/ Do udostępnienia informacji publicznej ZOBOWIĄZANE SĄ NIE TYLKO ORGANY WŁADZY PUBLICZNEJ ALE TAKŻE PODMIOTY REPREZENTUJĄCE SKARB PAŃSTWA POLSKIEGO – a takim są ,,Lasy Państwowe,, nie tylko RDLP Szczecinek!

3/ Prawo dostępu do informacji publicznej PRZYSŁUGUJE KAŻDEMU OBYWATELOWI RZECZPOSPOLITEJ, STOWARZYSZENIOM, RÓŻNEGO RODZAJU INSTYTUCJOM .

Od 2008 roku jestem blogerem prowadzę blog www.pigipedia.blogspot.com który cieszy się coraz większą popularnością i jest codziennie czytany przez tysiące internautów NA CAŁYM ŚWIECIE!
W skali miesiąca jest to KILKADZIESIĄT TYSIĘCY WEJŚĆ na www.pigipedia.blogspot.com osób, które jak widać ciekawe są informacji jakie tam zamieszczam, do czego mam KONSTYTUCYJNE PRAWA !!!
Są to informacje również dotyczące Lasów Państwowych w Polsce w ujęciu tym oficjalnym i ...mniej oficjalnym, prawdziwym !

JEST WŁAŚNIE SZCZEGÓLNIE ISTOTNE DLA OGÓLNIE - ALE PRAWIDŁOWO POJMOWANEGO POJĘCIA ,, INTERESU PUBLICZNEGO,, TO, ABY POLSKIE SPOŁECZEŃSTWO WIEDZIAŁO, A JAK WIDZĘ CHCE BARDZO WIEDZIEĆ Z WIELU RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ , A NIE TYLKO TYCH OFICJALNYCH NA STRONACH LASÓW PAŃSTWOWYCH ...W JAKI SPOSÓB JEST PROWADZONA ,,RACJONALNA,, GOSPODARKA SKARBU PAŃSTWA !

I TYLKO TYMI PRZESŁANKAMI KIERUJĘ SIĘ PUBLIKUJĄC NA SWOIM BLOGU DANE NA TEMAT LASÓW PAŃSTWOWYCH I ANALIZY JAKICH OSOBIŚCIE DOKONUJĘ W OPARCIU O FAKTY I DANE MI UDOSTĘPNIANE!


4/ Instytucje mające ustawowy OBOWIĄZEK udzielenia informacji publicznej - takie jak chociażby w zaistniałej sytuacji RDLP Szczecinek ŻĄDAJĄC UZASADNIENIA PRZEZ NAS TEGO TYPU WNIOSKU...ŁAMIĄ PRAWO !!!!!!!!!!!!!!!!

Urząd RDLP Szczecinek żądając ode mnie ,,UZASADNIENIA,, po co mi te informacje o które proszę i jaki jest w tym wszystkim ,,interes publiczny,, - usiłuje mi tym samym dać do zrozumienia, iż NIE JESTEM, A WRĘCZ NIE POWINIENEM BYĆ ,,STRONĄ,, W MOICH DĄŻENIACH DO UZYSKANIA INFORMACJI PUBLICZNEJ!

Jest to naruszenie zasady nie tylko logicznego myślenia – a wręcz nadinterpretacja prawa ze strony urzędu RDLP Szczecinek - zawartego w ustawie o dostępie do informacji publicznej !!!

5/ Artykuł 61 ust.3 Konstytucji RP przewiduje możliwość ograniczenia prawa do uzyskania informacji publicznej – ALE wyłącznie TYLKO ZE WZGLĘDÓW NA OCHRONĘ PORZĄDKU PUBLICZNEGO, BEZPIECZEŃSTWA LUB WAŻNEGO INTERESU GOSPODARCZEGO NASZEGO PAŃSTWA, ORAZ NA OCHRONĘ WOLNOŚCI I PRAW INNYCH OSÓB!

Warto jest przy tym PRZYPOMNIEĆ kierownictwu RDLP Szczecinek, iż podlegające ochronie DANE OSOBOWE I PRYWATNOŚĆ OSÓB FIZYCZNYCH – nie obowiązują i nie dotyczą INFORMACJI O OSOBACH PEŁNIĄCYCH FUNKCJE PUBLICZNE , o czym również pytam we wniosku z dnia 16 grudnia 2014 roku!!!!!!!!

Sprawy dotyczące gospodarki łowieckiej w Ośrodkach Hodowli Zwierzyny Lasów Państwowych RDLP Szczecinek – są mi doskonale znane nie tylko ze względu na fakt, iż od 30 lat jestem członkiem Polskiego Związku Łowieckiego, ale również przez wiele lat jako leśnik zajmowałem się tym problemem zawodowo!

Tym samym jestem jako Obywatel RP bardzo ciekaw ,,zmian,, jakie EWENTUALNIE w tej dziedzinie nastąpiły w LP.

JESZCZE RAZ PODKREŚLAM, IŻ ARTYKUŁ 2 USTĘP 2 USTAWY O DOSTĘPIE DO INFORMACJI PUBLICZNEJ BARDZO WYMOWNIE STANOWI,ŻE ...NIE MUSZĘ W JAKIKOLWIEK SPOSÓB JAKO WNIOSKUJĄCY UZASADNIAĆ RDLP SZCZECINEK – DLACZEGO INTERESUJĄ MNIE AKURAT TE INFORMACJE , ANI TEŻ TO ,CO ZE ZDOBYTĄ WIEDZĄ ZAMIERZAM ZROBIĆ !!!!!!!!

Ustawa z 06 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej – stanowi wprost,że każda informacja O SPRAWACH PUBLICZNYCH stanowi informację publiczną, DO KTÓREJ MAM KONSTYTUCYJNE I USTAWOWE PRAWA naruszane przez kierownictwo RDLP Szczecinek w niniejszej sprawie!!!!!!!!!

MAM PRAWO PYTAĆ O WSZYSTKIE DZIAŁANIA JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH LASÓW PAŃSTWOWYCH W POLSCE – KTÓRE MAJĄ OBOWIĄZEK USTAWOWY, BEZ TEGO TYPU SZTUCZEK I KRĘTACTWA UDZIELIĆ MI INFORMACJI, NAWET POD GROŹBĄ ODPOWIEDZIALNOŚCI KARNEJ WOBEC KIEROWNICTWA RDLP SZCZECINEK ; GRZYWNY...OGRANICZENIA WOLNOŚCI...A NAWET POZBAWIENIA WOLNOŚCI DO ROKU, o czym jasno precyzuje art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej!

Stanowisko kierownictwa RDLP Szczecinek w niniejszej sprawie traktuję jako DYSKRYMINACJĘ moje osoby i pospolite krętactwo dyrekcji!


Krzysztof Kowalczyk


PS.
ZAPRASZAM na www.pigipedia.blogspot.com do zapoznania się z dokumentacją fotograficzna oraz analizą sytuacji jaką zamieściłem tam wczoraj – a dotyczącą SPOŻYWANIA ALKOHOLU W MUNDURZE LEŚNIKA ...PODCZAS WYKONYWANIA OBOWIĄZKÓW SŁUŻBOWYCH PRZEZ PANA JANA SZRAMKĘ , ówczesnego zastępcy dyrektora generalnego LP !!!




Piszę jak jest...


Krzysztof  Kowalczyk


....a teraz INFO DNIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

W ramach akcji ,,ZAMKNIJ DZIÓB,, informuję czytelników mojego www.pigipedia.blogspot.com  że.......JAKIMŚ ,,CUDEM,, ZAPEWNE W TRYBIE EXPRESOWYM ZOSTAŁO USUNIĘTE Z OFICJALNEJ STRONY KLUBU MYŚLIWSKIEGO ,,HUBERTUS,, (luty 2014) W WARSZAWIE ZDJĘCIE DYREKTORA JANA SZRAMKI PIJĄCEGO ALKOHOL NA GALOWO W MUNDURZE LEŚNIKA !!!

Czy uważacie,że jest to mój sukces dla DOBREGO WIZERUNKU TAK SZANOWANEJ PRZEZ POLAKÓW INSTYTUCJI ,,LASY PAŃSTWOWE,, ???  sic!!!!!!

Ja tego zdjęcia NIGDY NIE USUNĘ ...a Pan Jan Szramka wie najlepiej  dlaczego !!!!

...WIĘCEJ POKORY I SZACUNKU WOBEC ,,SZARYCH,, LEŚNIKÓW Panie Szramka !!! 

W LASACH  PAŃSTWOWYCH NIE POWINNO NIGDY BYĆ MIEJSCA  NA PICIE WÓDY W MUNDURZE SŁUŻBOWYM  na stojąco...siedząc ...lub czasami nawet leżąc !!!
                                                                        



                                                                                                                                                       ...tak się ,,bawi,, LEŚNA WŁADZA !!!

Sory,że nie napisałem ; ... TAK CIĘŻKO ,,TYRA" ŚCISŁE KIEROWNICTWO DYREKCJI GENERALNEJ LASÓW PAŃSTWOWYCH !!!!!!!!!!!!  sic!!!                                                                                                                                                      


Mam pytanie; GDY PATRZYCIE NA TO ,,IMPREZOWE,, ZDJĘCIE POWYŻEJ ...z czym kojarzy się Wam pojęcie, określenie  ,,STARA OLIWA" ??!

     ....UFFFF!!!!! Są chwile gdy świat staje na głowie....     


ABY UZMYSŁOWIĆ WAM,IŻ JESTEŚCIE NA DOBRYM TROPIE = I  BARDZO DOBRZE,IŻ KOJARZYCIE ,,STARA OLIWA,, Z TYM SAMYM JANEM SZRAMKĄ  ...na dowód tego GORĄCO POLECAM WAM jego dywagacje na temat tego = JAK OGROMNIE PRACA LEŚNIKA PRZYPOMINA PRACĘ..... PSZCZELARZA oraz - DLACZEGO TO LASY PAŃSTWOWE MUSZĄ SPIJAĆ MIÓD !!!!

  Możecie się ,,DELEKTOWAĆ, (sic!) tymi opowieściami Pana Szramki właśnie pod tym namiarem ...związanym oczywiście z określeniem ,,STARA OLIWA"  ;

http://www.staraoliwa.pl/index.php?option=com_content&view=article&&id=1146:rozmowy-o-wycinaniu-lasu&catid=1:aktualnosci&Itemid=10