niedziela, 11 sierpnia 2013

NADLEŚNICTWO SŁAWNO – NA NUDĘ …DZIĘKI MNIE TAKŻE NIE NARZEKAJĄ!!!

NADLEŚNICTWO SŁAWNO – NA NUDĘ …DZIĘKI MNIE TAKŻE NIE NARZEKAJĄ!!!
07 sierpnia 2013 roku
Tak jak ZOBOWIĄZAŁEM SIĘ czy też raczej ,,OBIECAŁEM,, Panu Dyrektorowi Generalnemu Lasów Państwowych (Adam Wasiak) niniejszym
upubliczniam na www.pigipedia.blog.com treść JEDNEGO Z KILKU PISM JAKIE ZŁOŻYŁEM OSOBIŚCIE W GABINECIE DGLP W WARSZAWIE (…jest to SKARGA!) w dniu 01 lipca 2013 roku po owej wizycie w dyrekcji, tuż po spotkaniu 5 minutowym z z-cą dyrektora d/s gospodarki leśnej Panem Szramką!
Zdjęcia dotyczące powyższej skargi (…TAKŻE OBIECAŁEM PANU DYREKTOROWI,ŻE JE OPUBLIKUJĘ NA TYM BLOGU!) możecie oglądać w kilku kolejnych postach OD JUTRA i jako TERENOWCY OCEŃCIE TO WSZYSTKO PO SWOJEMU starając się to uczynić tylko UCZCIWIE I SPRAWIEDLIWIE !!!
Główną przyczyną napisania tej SKARGI jest fakt,iż artykuł w dwutygodniku ,,LAS POLSKI,, Nr 8/2013 ( 16-30 kwietnia b.r.) pt: ,,SŁAWNO – NA NUDĘ NIE NARZEKAJĄ,, uznałem w paru miejscach za ZWYKŁĄ LIPĘ I PROPAGANDĘ PRO ALP a w tym …OKŁAMYWANIE WAS CZYTELNIKÓW jak to BARDZO POPRAWNIE DZIAŁA NADLEŚNICZY TEGO MEGA TOWAROWEGO NADLEŚNICTWA nie tylko ze sprzedażą a szczególnie wycinką drewna ale i z setkami hektarów upraw w lesie …
Ponieważ BARDZO CZĘSTO BYWAM W LASACH TEGO NADLEŚNICTWA A TERAZ BĘDĘ JESZCZE DWA RAZY CZĘŚCIEJ  :) I WIEM,ŻE LIPĄ SĄ NIEKTÓRE OPISY W TYM ARTYKULE  postanowiłem zainteresować tym DGLP!
Niestety 100% BRAK ZAUFANIA DO KIEROWNICTWA NADLEŚNICTWA SŁAWNO oraz inspekcji dyrektora RDLP Szczecinek sprawił,że napisałem do samego Dyrektora Generalnego LP Pana Adama Wasiak,…
Po 22 dniach od złożenia skargi w DGLP – Pan dyr.Wasiak powiadomił mnie pisemnie,że sprawa nie może zostać rozpoznana w terminie…
(treść pisma w załączeniu!)…
Od dnia 05 sierpnia 2013 roku (poniedziałek)  w Nadleśnictwie Sławno na polecenie DGLP przyjechało trzech Panów inspektorów, którzy na podstawie Zarządzeń nr 10 oraz 60 DGLP w sprawie kontroli instytucjonalnej  i trybu postępowania kontrolnego w PGL LP – rozpoczęli kontrolę!
NIESTETY DWA MIEJSCA WIELU SZTUK DRZEW ZAATAKOWANYCH PRZEZ KORNIKA, KTÓRE MIAŁEM ZAMIAR OKAZAĆ INSPEKCJI
ZOSTAŁO… WYCIĘTE DOSŁOWNIE NA SEKUNDĘ PRZED KONTROLĄ tj: w piątek-sobotę ( 2-3 sierpnia!!!), więc tym samym mogliśmy wspólnie z Panami inspektorami oglądać dłużyce i stosy drewna świerkowego pożeranego W TYM ZANIEDBANYM KOMPLEKSIE LEŚNY W LATACH 2008-2012 !
Pod korą oczywiście …KORNIK!!!
Zdjęcia będą opisane i wymowne – także zobaczycie sami…
Oczywiście drewno nie jest odebrane a nawet wiele wałków leży nadal nie zerwanych po lesie!
Przypomnę,że jest to l-ctwo Janiewice o którym monitowałem do Pigana gdy był MEGA NĘDZA dyrektorzyną Generalnym LP a na pniu w tym leśnictwie ulegało deprecjacji setki m3 surowca a potem Zakład Ochrony Lasu potwierdził mi lakonicznie,że W LATACH 2008-2010  NIE PROWADZONO LUB TEŻ PRZYSTĄPIONO Z BARDZO DUŻYM OPÓŹNIENIEM DO PORZĄDKOWANIA STANU SANITARNEGO LASU !!!
Pamiętacie stojące martwe świerczyny z napisem ,,LEŃ,, jaki farbą osobiście zrobiłem aby wreszcie ktoś ruszył d….  i zrobił z tym porządek ??!
Według tylko danych OFICJALNYCH w latach 2007-2010 w leśnictwie Janiewice WYCIĘTO  6.674 m3 samego posuszu świerkowego, którego w większości zżarł kornik… a tak dla BARDZO WYMOWNEGO PRZYKŁADU DODAM,ŻE W II KWARTALE 2009 ROKU (kwiecień-czerwiec) pozyskano go ZALEDWIE 14,05 m3 …W III KWARTALE 2009 ROKU jeszcze mniej bo tylko 10 m3… a w całym roku łącznie 645 m3!
Jeszcze bardziej WYMOWNE są …ZRĘBY SANITARNE Z 2008 ROKU  ŚWIERCZYN w oddz.312 a ( 3,60 ha) oraz oddz.345 g (2,60 ha) gdzie WSZYSTKO ZNISZCZYŁ OCZYWIŚCIE W 100% KORNIK A GŁUPOTA KILKU LEŚNIKÓW NADLEŚNICTWA SZCZEGÓLNIE !!!  :)
Chętnych do uderzenia się w pierś i zapłacenia za takie BADZIEWIE jak zwykle to w PGL LP …brak!!!
Więc przynajmniej poczytajcie i popatrzcie sobie na to na …www.pigipedia.blog.com – czytając ,,dla kurażu,, jednocześnie artykuł  z kwietnia 2013 roku w ,,Las Polski,, pt: ,, SŁAWNO – NA NUDĘ NIE NARZEKAJĄ,,
Pragnę niniejszym podkreślić,iż ZDECYDOWANA WIĘKSZOŚĆ LEŚNIKÓW NADLEŚNICTWA SŁAWNO a szczególnie Ci których znam – TO BARDZO SUMIENNI I UCZCIWI PRACOWNICY LASÓW PAŃSTWOWYCH ale niestety fakty i zdjęcia które od jutra są na blogu PRZECZĄ WIELU STWIERDZENIOM W TYM ,,LIPNYM,, ARTYKULE (…gdzie autor nawet nie potrafi NA MAPIE POLSKI prawidłowo postawić kropki, GDZIE JEST NADLEŚNICTWO SŁAWNO i fakty o których opisuje !) …sic!!!!!!
Wybrałem JANIEWICE także dlatego,że znam je doskonale gdyż tam pracowałem nie tylko jako pracownik terenowy Służby Leśnej ale i dlatego,że na znacznej części tych kompleksów od wielu lat poluję a wcześniej prowadziłem kilka lat OHZ także w tym leśnictwie!
ABY JAK TO ZWYKLE ZRESZTĄ BYWA NIE BYĆ POSĄDZONY PRZEZ KILKU KRETYNÓW (!!!!) O ZŁOŚLIWOŚĆ, iż jakoby …to i tamto ( czyli baju -baju!!!) dołożyłem CZYSTYM I NIE ZŁOŚLIWYM PRZYPADKIEM także kilka ,,pasztetów,, dotyczących innych dwóch leśnictw tj: KOSIERZEWO oraz ŁĘTOWO !
Dziś przez wiele godzin pomimo SKRAJNEGO GORĄCA ( temp. w słońcu dochodziła dziś w słońcu ponad 50 stopni!) zakończyliśmy bardzo długi ,,rekonesans,, terenowy z trzema Panami inspektorami LP (Tomasz Skórkiewicz,Krzysztof Bałazy,Karol Jazy), który tylko dziś zakończył się….PO GODZINIE 20.00 !!! ( słownie: po godzinie dwudziestej …)
Przez jeżyny,maliny,zaniedbane wywroty i złomy zdeprecjonowanego drewna…przez zaniedbaną uprawę…omijając pniaki o wysokości ścinki od gruntu od około 60 cm a nawet do metra (…jak np: w oddz.311 f !!!)….obok PILNIE WYKOSZONEJ W OSTATNI WEEKEND UPRAWY ( …jak np; w oddz.312 a!)…pośród gryzących jak oszalałe bąków i komarów…czy też stojących gołych świerków pożartych przez korniki …ALE ZA TO BEZ OBECNOŚCI KOGOKOLWIEK Z KIEROWNICTWA NADLEŚNICTWA SŁAWNO ( …kierowcą auta nadleśnictwa był komendant Straży Leśnej!) tj; nadleśniczego czy z-cy którym własna d… jest cenniejsza niż OGLĄDANIE TAKŻE ICH PARTACTWA W TERENIE no i ,,super – nadzoru,,   -
okazałem Panom inspektorom TO CO MNIE LEŚNIKA BOLI !!!
A boli mnie także i to,że jakiś gówniarz odmawia ludziom pozyskiwania drewna W PAŃSTWOWYM LESIE w którym jak to pokazałem dziś INSPEKCJI  – marnuje się ZBYT WIELE DREWNA, które nie są tylko wywrotami i złomami po silnym wietrze, ale to także DREWNO WCZEŚNIEJ ŚCIĘTE…WYMANIPULOWANE…I POZOSTAWIONE PANU BOGU ZAPEWNE!
To drewno wielko i średniowymiarowe…
Skoro odmawia się pozyskiwania drewna samowyrobemW TYM  SZCZEGÓLNIE moim bliskim tłumacząc to,że …NIE MA, BO JA PISZĘ ,,DONOSY,, no to niniejszym postem OŚWIADCZAM i daję do wiadomości zainteresowanym,że jeśli zobaczycie jakiś cień w lesie – to nie koniecznie znaczy iż jest to wasz a ,,DONOSY,, to piszą tchórze, którzy ,,zapominają,, w przeciwieństwie do mnie się podpisać…  :)
No i tu dodam także,że TERAZ TO KAŻDE PARTACTWO W TERENIE I MARNOTRAWSTWO NADLEŚNICTWA SŁAWNO …wypunktuję ze zdwojoną energią !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Współczuć należy KAŻDEMU, KTO MUSI  W RAMACH SWYCH OBOWIĄZKÓW SŁUŻBOWYCH JAK CHOCIAŻBY INSPEKTOR LP W TAK SKRAJNYCH WARUNKACH ATMOSFERYCZNYCH …OGLĄDAĆ PARTACTWO CZY UKRYWANIE JAKBY NIE PATRZEĆ PRAWDY O LASACH PAŃSTWOWYCH – tworzonej czasem przez ZWYKŁYCH LENI I PARTACZY !!!
Bardzo mnie ciekawi odpowiedź od Pana Dyr.Generalnego LP – bo jak przecież wiadomo W CAŁEJ POLSCE …inspektor jest tylko od BARDZO WĄSKIEGO ZAKRESU ZADAŃ jakie mu się poleca wykonać podczas kontroli problemu!
NADLEŚNICTWO SŁAWNO – NA NUDĘ…DZIĘKI MNIE TAKŻE NIE NARZEKAJĄ !!!  :)
Piszę jak jest….
Krzysztof Kowalczyk
PS.
MOŻE ZA 100 LAT SKOŃCZY SIĘ MARNOTRAWSTWO W LASACH PAŃSTWOWYCH…??!