piątek, 7 listopada 2014

REGIONALNA DYREKCJA LASÓW PAŃSTWOWYCH W SZCZECINKU ... ,,MANDARYNKOWA,, INSPEKCJA DYREKTORA CICHONIA!

...dziesiątki larw kornika tuż pod korą zalegającego drewna w leśnictwie Janiewice...!
Czytelnikom mojego bloga POLECAM bardzo zbieżny z poniższą skarga -  mój artykuł pt; ,,WYLĘGARNIA KORNIKA ...MADE IN PIGAN,CICHOŃ,,  z 29 maja 2012 roku !


Sławno,dnia 07 listopada 2014 roku



Pan Adam Wasiak
Dyrektor Generalny Lasów Państwowych
02-362 Warszawa
Ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku nr 3



SKARGA

dotycząca rozpatrzenia mojej skargi z dnia 01 października 2014 roku do Dyrektora Generalnego LP a rozpatrzona przez inspekcję Dyrektora RDLP w Szczecinku w oparciu o nieobiektywne, nieracjonalne ustalenia pełne KŁAMSTW ze strony pracowników Lasów Państwowych!


Szanowny Panie Dyrektorze !


W strategi Państwowego Gospodarstwa Leśnego ,,Lasy Państwowe,, na lata 2014-2030 którą to osobiście wprowadził Pan w życie zarządzeniem nr 89 z dnia 23 grudnia 2013 roku – w wyniku analiz zostały dość precyzyjnie sprecyzowane, określone ZAGROŻENIA W FUNKCJONOWANIU LASÓW PAŃSTWOWYCH W POLSCE, które są bardzo ściśle związane z treścią mojej skargi do Pana z dnia 01 października 2014 roku.

Zagrożenia te to min;

1/,,NEGATYWNY ODBIÓR SPOŁECZNY DZIAŁALNOŚCI PROWADZONEJ PRZEZ LEŚNIKÓW , W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCEJ POZYSKANIA DREWNA,,

Dodatkowo owa strategia wymienia szereg słabych stron Lasów Państwowych , a w tym także;

1/ ,,SYSTEM WYNAGRODZEŃ NIEDOSTOSOWANY DO REALIZACJI ZADAŃ, KOMPETENCJI I ODPOWIEDZIALNOŚCI W ORGANIZACJI I NIE PEŁNIĄCY ROLI MOTYWACYJNEJ,,

2/,,BRAK SYSTEMU ROZWOJU I SZKOLEŃ PRACOWNIKÓW...,,

3/,,BRAK SYSTEMU OKRESOWYCH OCEN PRACOWNIKÓW...,,


CELEM STRATEGICZNYM PGL ,,LASY PAŃSTWOWE,, określono w tejże samej strategii również MAKSYMALIZOWANIE DZIAŁAŃ NA RZECZ OCHRONY LASU PRZED CZYNNIKAMI STRESOWYMI !

(cyt),, Lasy Państwowe będą w tym zakresie stosować i doskonalić metody oraz systemy zapewniające skuteczną ochronę przed CZYNNIKAMI BIOTYCZNYMI I POŻARAMI, a w przypadku wystąpienia takich zjawisk klęskowych – SPRAWNIE USUWAĆ ICH SKUTKI.

MIERNIKAMI REALIZACJI TEGO CELU BĘDĄ ; wielkość użytków przygodnych oraz ŚREDNIA WIELKOŚĆ POŻARÓW W LESIE,, !!!!


Obserwując od kilku miesięcy letnich lenistwo Służby Leśnej,zwykła ,,chałturę,, i tak zwany ,,profesjonalizm,, w Nadleśnictwie Sławno w wielu sprawach gospodarczych , które skutkują marnotrawstwem,niegospodarnością,brakiem przestrzegania prawa – skierowałem do Pana Dyrektora Generalnego LP skargę dotyczącą DEPRECJACJI SUROWCA DRZEWNEGO NA PNIU (ŚWIERCZYNY) NISZCZONEGO KONSEKWENTNIE OD PARU LAT W LEŚNICTWIE JANIEWICE (Nadleśnictwo Sławno – RDLP Szczecinek).

Sytuacja kiedy w niedzielę 28 września 2014 roku o godzinie 11.41 osobiście napotkałem podczas spaceru po lesie palące się bez nadzoru ognisko w centrum oddz. 305 d Leśnictwa Janiewice
(...a potem kolejne w oddz. 298 c !!!) była nie tylko przyczyną mojego telefonu do Straży Pożarnej ale głównie owej skargi do DGLP w dniu 01 października !!!

ZNAJĄC FAŁSZYWY CHARAKTER OBECNEGO DYREKTORA RDLP SZCZECINEK (Sławomir Cichoń) POWOŁANEGO POLITYCZNIE NA TO STANOWISKO ZA SPRAWĄ NIE TYLKO RODZINNYCH KONEKSJI JAKIE ŁĄCZĄ GO Z OBECNYM TAK ZWANYM wice MINISTREM ŚRODOWISKA STANISŁAWEM GAWŁOWSKIM – który mnie i moich kolegów leśników z RDLP Szczecinek OSOBIŚCIE , WRAZ Z ÓWCZESNYM DYREKTOREM GENERALNYM LP (Marian Pigan) NAMAWIALI W 2009 ROKU DO ZNISZCZENIA STRUKTUR ,,SOLIDARNOŚCI,, LEŚNIKÓW TU U NAS NA POMORZU ZACHODNIM ...poprosiłem Pana, aby moją skargę nie rozpatrywała inspekcja dyrektora Cichonia czyli z RDLP Szczecinek!

Wcale nie przesadzę, jeśli w tym miejscu pozwolę sobie PO MOICH OSOBISTYCH I ZAWODOWYCH PRZEŻYCIACH W LASACH PAŃSTWOWYCH na pewne porównanie, otóż gdybym napisał ową skargę z prośbą o jej UCZCIWE I OBIEKTYWNE rozpatrzenie do dyr.Cichonia – to byłoby dla mnie NA DZIŚ to samo, tak jakby ...POLAK NAPISAŁ DO UKRAIŃCA Z UKRAIŃSKIEJ POWSTAŃCZEJ ARMII, ABY NIE MORDOWALI JEGO BLISKICH,RODAKÓW I PALILI ŻYWCEM ,GDYŻ ONI SĄ WIERZĄCY I MAJĄ WSTRĘT DO OGNIA!

Oczywiście tacy UKRAIŃCY ...zawsze robili to co chcieli, pomimo skarg i protestów innych !!!

BARDZO PODOBNIE ÓW SYSTEM FUNKCJONUJE DZIŚ PANIE DYREKTORZE W LASACH PAŃSTWOWYCH, KTÓRYMI TO PAN KIERUJE...A KŁAMSTWA I BRAK GOSPODARNOŚCI SĄ PIĘKNIE UBIERANE W CUDOWNE SŁOWA ,,SUKCESÓW,, I ,,PROFESJONALIZMU,,!!!!!!!!!!!!


Jestem zbulwersowany KŁAMSTWAMI jakie otrzymałem pismem DK-051-23/14 z dnia 31.10.2014 roku od dyrektora RDLP Szczecinek Sławomira Cichoń....którego to nie ja prosiłem o rozpatrzenie mojej skargi !!!

Otóż dowiaduję się z treści owej odpowiedzi,że po wpłynięciu mojej skargi do Dyrekcji Generalnej LP w dniu 01 października ...LEŻAKOWAŁA ONA TAM SOBIE NIE TYKANA PRZEZ NIKOGO PRZEZ 20 DNI !!!

Następnie 20.10.2014 roku DGLP wysłano ją jednak pomimo mojej prośby o rozpatrzenie jej ale NIE PRZEZ INSPEKCJĘ DYREKTORA RDLP SZCZECINEK (Sławomir Cichoń) ...do RDLP Szczecinek !

NIM INSPEKCJA CICHONIA ZJAWIŁA SIĘ W NADLEŚNICTWIE SŁAWNO (...a było to według owej odpowiedzi w dniach 27-28 października b.r.) - MINĄŁ PRAWIE MIESIĄC OD PRZERZUCANIA SKARGI OD OSOBY DO OSOBY!

Jestem BARDZO UWAŻNYM OBSERWATOREM PARTACTWA W LASACH SKARBU PAŃSTWA zaś nim oficjalnie zaczęła się owa kontrola w Nadleśnictwie Sławno ...zauważyłem BARDZO INTENSYWNE POZYSKIWANIE (WYCINANIE Z PNIA!!!) DREWNA akurat w tych oddz. 305 i 298 ...o których zawiadomiłem DGLP!

ZRESZTĄ PRACE TE TRWAJĄ I OBECNIE, GDYŻ ILOŚĆ SUROWCA JAKĄ LEŚNICY I NADZÓR NADLEŚNICTWA SŁAWNO DOPROWADZIŁ DO DEPRECJACJI NA PNIU JEST BARDZO,BARDZO WIDOCZNA I ZNACZNA FINANSOWO !!!

Szanowny Panie Dyrektorze Generalny LP!

Oznacza to jednocześnie,że wcześniej zadziałały telefony...więc POZORY ,,TRUDU PRACY,, muszą być w terenie widoczne no bo jak to byłoby możliwe, aby INSPEKCJA DYREKTORA RDLP SZCZECINEK miała teraz stwierdzić nieprawidłowości i BRAK NADZORU, skoro to nikt inny a dyr. Cichoń POLECIŁ ZATRUDNIĆ NOWEMU WÓWCZAS NADLEŚNICZEMU W SŁAWNIE (Kupczyk) ...swojego kolegę z pracy w Nadleśnictwie Polanów ...NA STANOWISKU INŻYNIERA NADZORU !!!!!!!!!!!!!!!!

I tak to sobie od paru już lat za Platformy Obywatelskiej i dyr. Cichonia – funkcjonuje...dla jakoby DOBRA Lasów Państwowych! Sic!!!!!!!!!!!!!

To,że inspekcja dyrektora RDLP Szczecinek to KŁAMCY potrafiący z przysłowiowego cuchnącego g...zrobić MANDARYNKĘ – przekonuję się kolejny już raz , tym razem w odpowiedzi do mnie na moja skargę!!!!

Otóż owej niedzieli 25 września 2014 roku STOJĄC W CENTRUM DRZEWOSTANU ŚWIERKOWEGO JUŻ PRAWIE TOTALNIE ZŻARTEGO PRZEZ KORNIKA (..głównie za sprawą poprzedniego LENIA -leśniczego Michała Roman!!!!)NAD PŁONĄCYM STOSEM GAŁĘZI PO WYCINCE PIĘKNYCH DO NIEDAWNA A TERAZ ,,GOŁYCH,, BEZ IGLIWIA ŚWIERKÓW...rozejrzałem się czy ktokolwiek ten ogień nadzoruje !

Była piękna, słoneczna pogoda – zaczął dmuchać wiatr, więc PRZYZWOITOŚĆ nakazuje człowiekowi zadzwonić do Straży Pożarnej, co oczywiście bez zastanowienia zrobiłem o godz.11.41.

PODKREŚLAM RZECZ NAJWAŻNIEJSZĄ !!!
Otóż tego dnia i ta sytuacja była REALNĄ GROŹBĄ powstania pożaru w lesie , gdyż zaczął wiać wiatr (... nomen omen dzięki któremu po swądzie spalenizny zlokalizowałem te ognisko !!!) A WOKÓŁ LEŻAŁ I LEŻY NADAL GRUBY DYWAN OPADŁEGO IGLIWIA W WYNIKU ...BEZTROSKIEGO ŻEROWANIA OD MIESIĘCY KORNIKA A TAKŻE SETKI SUCHYCH,RÓŻNEJ GRUBOŚCI GAŁĘZI PO WYCIĘTYCH DO TEJ PORY ŚWIERCZYN Z KORNIKIEM, KTÓRE NA MARGINESIE OD LAT NIE BYŁY TAM WYPALANE !
               ...tak wygląda to w rzeczywistości !
Miejscami istny busz...

W rozmowie z oficerem Straży Pożarnej podałem precyzyjną (...ku jego zdziwieniu!) lokalizację tj; oddział leśny w jakim płonie i dymi ognisko pozostawione bez nadzoru przez leśników ...A KTÓRE JAK OBECNIE NA PODSTAWIE UDZIELONEJ MI ODPOWIEDZI WYNIKA – PALIŁO SIĘ TAM OD TRZECH DNI tj; od 25 września 2014 roku , kiedy to leśniczy tego leśnictwa zgłosił fakt wypalania gałęzi do punktu alarmowo-dyspozycyjnego!

Ponadto przez telefon dodałem, iż (cytat),, TU NIE MA JAKIEGOŚ ZAGROŻENIA , ŻEBY SIĘ OD RAZU MIAŁ LAS ZAPALIĆ,, aczkolwiek zasugerowałem, aby powiadomiono kierownictwo Nadleśnictwa Sławno lub leśniczego – by pełniono nadzór nad tym ogniem, gdyż jest bardzo prawdopodobne ze względu na wzmagający się wiatr, na rozprzestrzenienie się tego ognia po lesie pełnym suchych gałęzi świerkowych !!!!

Oczywiście inspekcja LP RDLP Szczecinek sprawdziła skrupulatnie czy prawdą jest,że dzwoniłem do Straży Pożarnej zaś mi w odpowiedzi zacytowano wyłącznie owe zdanie – jakie napisałem wielkimi literami powyżej!

Dodatkowo poinformowano mnie, iż tego dnia leśniczy ,,polecił podleśniczemu udanie się na miejsce w celu weryfikacji zgłoszenia i ewentualnego podjęcia działań.
Podleśniczy niezwłocznie ( kilka minut po godzinie 12.00 28.09.2014 roku) PRZYBYŁ NA MIEJSCE WSKAZANE PRZEZ PANA ...I STWIERDZIŁ ŻE NIE PALI SIĘ TAM OGIEŃ A MIEJSCE WYPALANIA GAŁĘZI JEST ZABEZPIECZONE POPRZEZ PRZEKOPANIE DO GLEBY MINERALNEJ KRAWĘDZI PALENISKA,,


Szanowny Panie Dyrektorze Generalny!

Pisałem powyżej o ,,możliwościach,, inspekcji RDLP Szczecinek która jak domniemywać LOGICZNIE należy na polecenie dyrektora każde przysłowiowe, cuchnące G... w lesie uczyni na papierze ,,smakowitą,, i pożywną MANDARYNKĄ !!!

POMNY BARDZO WIELU ,,SZTUCZEK,, I PERFIDNYCH KŁAMSTW JAKICH ZAZNAŁEM ZE STRONY KIEROWNICTWA NADLEŚNICTWA SŁAWNO ...stojąc wówczas nad tym ogniskiem, KTÓRE CORAZ BARDZIEJ ROZPALAŁ WIATR , po skończonej rozmowie ze strażą pożarną ...ZROBIŁEM APARATEM FOTOGRAFICZNYM W MOIM TELEFONIE KILKA ZDJĘĆ !!!

ZAPRASZAM Pana Dyrektora Generalnego LP na stronę mojego doskonale znanego Panu bloga www.pigipedia.blogspot.com – DO OBEJRZENIA OGNISKA W LESIE PALĄCEGO SIĘ OD TRZECH DNI JAK SIĘ OKAZUJE BEZ DOZORU!!!
Bardzo łatwo jest ustalić jakiego dnia, o której godzinie i BARDZO PRECYZYJNIE w jakim miejscu stałem w oddz. 305 d leśnictwa Janiewice ...robiąc zdjęcie palącego się ognia ze stosem gałęzi świerkowych!!!

Nie mam jakichkolwiek zahamowań w stosunku do DRAŃSTWA także w Lasach Państwowych, więc niniejszym po przeczytaniu tej treści odpowiedzi do mnie na skargę jaką otrzymałem od INSPEKCJI RDLP SZCZECINEK (cyt),, W związku z powyższym należy uznać...fakt zabezpieczenia ognisk wskazuje na to,że gałęzie wypalane były w sposób KONTROLOWANY,, - uważam,że tak ,,OBIEKTYWNĄ,, KONTROLĘ dyrektora Cichonia można śmiało określić wyłącznie jednym dosadnym określeniem ; S K U R W Y S Y Ń S T W O !!!!!

Dodałbym jako LEŚNIK, że nawet DO KWADRATU (!!!) - ponieważ w ową niedzielę 25 września 2014 roku ,,PRZEKOPANIE DO GLEBY MINERALNEJ KRAWĘDZI PALENISKA,, było przy tym ognisku w sferze marzeń Służby Leśnej Nadleśnictwa Sławno ...I JAK należy SIĘ DOMYŚLIĆ PILNĄ REALIZACJĄ ALE DOPIERO W CHWILI, GDY ZADZWONIŁ TELEFON ,,KONTROLA...ZA TYDZIEŃ,, !!!! Sic!!!!!!!!!!!!!!!


Oczywiście żadnego przekopania ziemi wokół ogniska nie było … ,,MANDARYNKA,, !!!

W mojej skardze jaką napisałem do Pana Dyrektora Generalnego LP zadałem pytania NA JAKIE NIE ODPOWIEDZIANO MI DO DZIŚ , pomimo iż i tak sprawę przekazano do RDLP Szczecinek!!!


Szanowny Panie Dyrektorze Generalny LP!

Nie pytałem się JAKA JEST ŚREDNIA CZY TEŻ OGÓLNA LICZBA DNI, W JAKICH POZYSKANE A SKŁADOWANE DREWNO PO KORNIKOWE JEST WYWOŻONE Z LASU (...do 35 dni od daty przychodu – tak mnie poinformowano!), LECZ NADAL CHCĘ WIEDZIEĆ JAK DŁUGO W LESIE LEŚNICTWA JANIEWICE (NADLEŚNICTWA SŁAWNO) ZALEGAŁY  NA GRUNCIE STOSY DREWNA O NUMERACH ; 06188 (Św S2a – 4,98 m3) + 06189 ( Św S2a 5,03 m3) + 05541 (Św S2a 4,24 m3) !

I TO CHCĘ WIEDZIEĆ PANIE DYREKTORZE GENERALNY ...a nie bzdury inspekcji ,,mandarynkowej,, RDLP Szczecinek iż …......(cyt) ,, Nadleśnictwo Sławno w tym okresie pozyskało 19 454 m3 grubizny Św z wywrotów i złomów pozostałych po huraganie Ksawery,,

JESTEM URODZONY NA POMORZU ..ZNAM LASY JAK SWĄ KIESZEŃ ...A ŻADEN IDIOTA , SZCZEGÓLNIE NIE PYTANY O TO - NIE MUSI SIĘ TRUDZIĆ USPRAWIEDLIWIAJĄC LENISTWO I KŁAMSTWO W LASACH PAŃSTWOWYCH W PRZYPOMINANIU MI , JAK SILNE WIATRY WIEJĄ NAD MORZEM I JAK WIELKIE OD ZAWSZE CZYNIĄ STRATY W DRZEWOSTANACH !!!

Jako TOTALNĄ BREDNIĘ inspekcji RDLP Szczecinek uważam określenie w odpowiedzi do mnie iż (cyt) ,, Przedstawione w skardze stosy o numerach 06188, 06189,05541 pochodzą z pozyskania posuszu niezasiedlonego, WIĘC NIE STANOWIŁY ZAGROŻENIA DLA OTACZAJĄCYCH KĘP ŚWIERKA,,

Jakich ,,kęp,, skoro ułożono je wzdłuż oddziałów leśnych 304,305,306 W CENTRUM KOMPLEKSU LEŚNEGO WYŁĄCZNIE DORODNYCH ŚWIERCZYN zżeranych przez kopulującego wszędzie gdzie się da kornika ...CO DOSKONALE WIDAĆ PO LARWACH SKŁADANYCH NA TYCH ZALEGAJĄCYCH TAM STOSACH PAPIERÓWKI !!!

W podanej mi przez ,, MANDARYNKOWĄ,, inspekcję LP RDLP Szczecinek odpowiedzi z dnia 31 października 2014 roku – wynika, iż tylko we wskazanych przeze mnie oddziałach leśnych wyznaczono …,, 414 sztuk drzew zasiedlonych,,!!!

NIE ZGADZAM SIĘ Z TYM – GDYŻ WIELOKROTNIE WIDZIAŁEM dużo WIĘKSZĄ LICZBĘ NON STOP ATAKOWANYCH PRZEZ KORNIKA DORODNYCH ŚWIERKÓW KTÓRE W OGÓLE NIE BYŁY ODPOWIEDNIO WYZNACZONE PRZEZ LEŚNIKÓW DO USUNIĘCIA !!! Po prostu...umierały stojąc i tracąc całkowicie igliwie MIESIĄCAMI !!!

Również mam to doskonale udokumentowane fotograficznie ...tak na wypadek , gdyby ZNOWU JAKIEMUŚ IDIOCIE nie wpadł pomysł na KŁAMLIWE FAKTY, TEORIE I WIZJE jak chociażby owe ,, NIEWIDZIALNE,, przekopanie do gleby mineralnej krawędzi płonącego ogniska w lesie !!!Sic !!!!!!

Na zakończenie pozwolę sobie tylko przypomnieć Panu Dyrektorowi Generalnemu LP, iż to co obecnie dzieje się złego w drzewostanach świerkowych które tak intensywnie niszczy kornik a z którym leśnicy LP już nie dadzą sobie rady za sprawą zaniedbań w latach 2008-2010 o których ALARMOWAŁEM (...wołanie na puszczy!!!) - JEST WYŁĄCZNĄ WINĄ CZŁOWIEKA, LENIWYCH, NIEKOMPETENTNYCH URZĘDNIKÓW LP, ZWYKŁYCH KARIEROWICZÓW LUB TEŻ POSPOLITYCH KRĘTACZY !!!

To dlatego w tym okresie kierownictwo Nadleśnictwa Sławno wnioskowało i uzyskało zgodę z RDLP Szczecinek na ZRĘBY SANITARNE ...przepięknych dorodnych świerczyn które totalnie zniszczył ,,malutki robaczek,, ...mądrzejszy niż ,,PROFESJONALNA,, Służba Leśna Nadleśnictwa Sławno !

TO DLATEGO W RAMACH MOJEGO PROTESTU ...NAMALOWAŁEM JASKRAWĄ FARBĄ NA SETKACH DRZEW UMIERAJĄCYCH STOJĄC W LEŚNICTWIE JANIEWICE NAPIS ,,LEŃ,, ...tak aby każda z osób wypoczywających w lesie od razu zrozumiała ,iż ,,LEŃ,,= LEŚNIK KTÓRY DOPROWADZIŁ DO TEGO STANU RZECZY !
        

Wówczas wycięto w expresowym czasie ponad 6 tysięcy m3 świerka...zaś tylko w 2014 roku DO CZASU KONTROLI inspekcji RDLP Szczecinek kolejne 3.711 m3 ,,posuszu,, świerkowego ! Sic!!!!!!


Proszę Pana Dyrektora Generalnego o UCZCIWĄ odpowiedź na moja skargę !


Darz Bór !


Krzysztof Kowalczyk

PS.

Niebawem kieruję do Pana Dyrektora Generalnego LP kolejną skargę dotyczącą skandalicznego postępowania nadzoru i Służby Leśnej Nadleśnictwa Sławno w zupełnie innej kwestii .

Do wiadomości;


Pan Maciej Grabowski – Minister Środowiska.