wtorek, 28 października 2014

LASY PAŃSTWOWE...ŻADNEJ SKRUCHY, ŻADNEJ POKORY,BEZPRAWIE!!! NA TAKI ,,PROFESJONALIZM,, PRZYMYKA OKO ...MINISTER ŚRODOWISKA!

28 października 2014 roku


TO KOLEJNY BARDZO ŻAŁOSNY temat i problem ...

Piszę jak jest ...SKANDALICZNIE I BEZPRAWNIE W LASACH PAŃSTWOWYCH =PLATFORMY OBYWATELSKIEJ !





Sławno, dnia 29 października 2014 roku



MINISTER ŚRODOWISKA
Pan Maciej Grabowski
00-922 Warszawa
Ul. Wawelska nr 52/54


Dotyczy; pisma DLP-I-051-49/41458/14 z dnia 13 października 2014 roku.


Szanowny Panie Ministrze!


W dniu 17 września b.r. skierowałem do Pana pismo,skargę dotyczącą braku odpowiedzi ze strony Pana Adama Wasiak – Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych na mój wniosek z dnia ...16 lipca 2014 roku o udostępnienie informacji publicznej tj; zgodnie z ustawą z dnia 06 września 2001 roku .

NIE PRZYPADKOWO KORESPONDENCJĘ DO PANA MINISTRA W TYM SAMYM CZASIE UPUBLICZNIŁEM na swoim blogu www.pigipedia.blogspot.com na którym opisuję między innymi sytuacje jakie w NORMALNYCH LASACH PAŃSTWOWYCH nie powinny mieć miejsca !

Doskonale wiem,że codziennie czyta mój blog tysiące ludzi na świecie , a w tym nie tylko przeciętni leśnicy Lasów Państwowych , ale i osoby winne bardzo wielu zaniedbaniom i niegospodarności skutkujących stratami Skarbu Państwa!

Niebawem pojawią się tam następne, bardzo dobrze udokumentowane fotograficznie jak i już zapadłe decyzje organów np.; wojewódzkich – lecz niestety delikatnie to ujmując BARDZO ŹLE STAWIAJĄCE WIZERUNEK LASÓW PAŃSTWOWYCH W OCZACH POLSKIEGO SPOŁECZEŃSTWA !

JAKO DOWÓD – pozwolę sobie zauważyć i zwrócić Panu Ministrowi na to baczną uwagę, że po wysłaniu do Pana tego pisma z dnia 17 września 2014 roku SKARŻĄC W NIM BEZCZYNNOŚĆ SŁUŻB W DYREKCJI GENERALNEJ LASÓW PAŃSTWOWYCH PODLEGŁYCH MINISTROWI ŚRODOWISKA I BRAK ODPOWIEDZI NA MÓJ WNIOSEK AŻ Z DNIA 16 LIPCA ...tuż po tym otrzymałem NATYCHMIAST  odpowiedź datowaną na 23 września 2014 roku z DGLP (sygnatura : ZU-7019-54/14 !

Przypomnę, że stało się to jeszcze przed odpowiedzią jaką udzielono mi z Ministerstwa Środowiska datowaną na 15 października b.r.

TO JESZCZE NIE KONIEC TEJ ŻENADY I TOTALNEGO BRAKU KOMPETENCJI PARU OSÓB W LASACH PAŃSTWOWYCH, albo niespotykanego lenistwa tolerowanego przez Dyrektora Generalnego LP Pana Adama Wasiak !

Otóż w odpowiedzi jaką udzieliło mi Ministerstwo Środowiska w tym piśmie z 13 października Departament Leśnictwa i Ochrony Przyrody poinformował mnie , że ;

(cytat):

  1. Dyrektor Generalny Lasów Państwowych na przytaczany w piśmie wniosek udzielił Panu odpowiedzi pismem z dnia 23 września 2014 roku, znak ZU-7019-54/14
  2. Zwłoka w udzieleniu odpowiedzi wynikała z potrzeby uzyskania dodatkowych wyjaśnień ze strony Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Białymstoku.

Koniec cytatu! Podpisała z-ca dyrektora Departamentu Leśnictwa Pani dr inż Anna Żornaczuk-Łuba.


Szanowny Panie Ministrze!

W treści tej odpowiedzi do mnie Pani dr inż. nie raczyła jak widzę nawet się zastanowić, czy też zweryfikować, poddać analizie fakt ...czy zostały przestrzegane zasady OBOWIĄZUJĄCEGO KAŻDEGO  BEZ WYJĄTKU PRAWA W POLSCE !

A niestety ...w sposób rażący Dyrektor Generalny LP naruszył tylko w stosunku do mnie kolejny już zresztą raz przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 06 września 2001 roku ( Dz. U. Nr 112, poz.1198 z późniejszymi zmianami !

NA ODPOWIEDŹ OD DYREKTORA GENERALNEGO LP Pana ADAMA WASIAK ...czekałem od dnia 16 lipca do dnia 23 września 2014 roku PONAD DWA MIESIĄCE i to za sprawą mojej skargi do ministra Środowiska ją w ogóle otrzymałem!

A cóż na ten temat stanowi prawo ??!

Otóż przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej stanowią:

Art.13.1. Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje BEZ ZBĘDNEJ ZWŁOKI, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.


Art.13.2 . JEŻELI INFORMACJA PUBLICZNA NIE MOŻE BYĆ UDOSTĘPNIONA W TYM TERMINIE określonym w ust. 1 - podmiot obowiązany do jej udostępnienia POWIADAMIA W TYM TERMINIE O POWODACH OPÓŹNIENIA oraz o terminie, w jakim udostępni informację, NIE DŁUŻSZYM JEDNAK NIŻ 2 MIESIĄCE OD DNIA ZŁOŻENIA WNIOSKU!

NIESTETY wśród urzędników Pana Adama Wasiak - Dyrektora Generalnego LP nie ma jak widzę kompetentnych osób, które znałyby i przestrzegały przepisy tej ustawy o dostępie do informacji publicznej ...więc za co oni otrzymują wynagrodzenie Panie Ministrze ??!

TOLERUJE PAN MINISTER LENISTWO I ŻENADĘ ORAZ TAK POLSKI OD 2008 ROKU ,,TU-MI-WISIZM,,...

Nikt z DGLP nie informował mnie od chwili złożenia mego wniosku o udostępnienie informacji publicznej z dnia 17 lipca 2014 roku przez ponad dwa miesiące (!), kiedy taką odpowiedź otrzymam ani też , iż wystąpiły okoliczności i potrzeba uzyskania dodatkowych jak się dowiedziałem informacji z RDLP w Białymstoku...

TO DLATEGO TRAKTUJĘ OSOBIŚCIE ODPOWIEDŹ JAKĄ UDZIELIŁ MI DEPARTAMENT LEŚNICTWA I OCHRONY PRZYRODY W MINISTERSTWIE ŚRODOWISKA ...jako krętacką , gdyż ani słowem nie potwierdzacie mi Państwo RAŻĄCEGO NARUSZENIA PRAWA PRZEZ DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH !

Na zakończenie pozwolę sobie niniejszym na złośliwość :

III Rzesza hitlerowska i jej PORZĄDEK też miała przetrwać 1000 lat...A WYSZŁO JAK WYSZŁO!


Szanowny Panie Ministrze!

Nie mam najmniejszego zamiaru przepraszać Pana za fakt, iż domagam się W TAKI SPECYFICZNY SPOSÓB przestrzegania prawa w mojej Ojczyźnie przez podległych Panu Ministrowi takich a nie innych pozbawionych wiedzy i kompetencji ,,urzędasów,, wśród których według mojej oceny jest szczególny KŁAMCA !!!


TO OBECNY DYREKTOR RDLP W GDAŃSKU Jan Szramka - jeszcze nie tak dawno z-ca dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, który w Sądzie Rzeczpospolitej ŁGAŁ twierdząc, iż ...specjalnie dla mnie w DGLP Warszawa został zatrudniony, wyznaczony pewien pracownik, który jest zmuszony terminowo odpowiadać mi na mnóstwo zapytań jakie kieruję do Dyrektora Generalnego LP (sic!!!!!)


BARDZO PROSZĘ NIE ODPOWIADAĆ MI NA TĄ KORESPONDENCJĘ ...nie widzę sensu i takiej potrzeby, aczkolwiek będę Panu Ministrowi zapewne nie tylko ja wdzięczny za PRZESZKOLENIE urzędników Ministerstwa Środowiska oraz Dyrekcji Generalnej LP w kwestii przestrzegania prawa USTAWY O DOSTĘPIE DO INFORMACJI PUBLICZNEJ, gdyż poziom wiedzy w tej materii jest obecnie gorzej niż żenujący …


TO TYLKO DLA DOBRA LASÓW PAŃSTWOWYCH I WIZERUNKU LEŚNIKÓW W POLSKIM SPOŁECZEŃSTWIE- gdyż nie wystarczy już zamówić sobie raz na rok  ZAWSZE POZYTYWNYCH wyników badań oceniających pracę i tenże wizerunek wśród ludzi...

Darz Bór !


Krzysztof Kowalczyk


PS.

Wczoraj media podały, iż Pan Minister nie radzi sobie też na innym gruncie tj; z opanowaniem sytuacji dzików na Podlasiu i brak w tym  woli Ministra Środowiska do pilnych zmian w ustawie prawo łowieckie – CELEM USPRAWNIENIA MECHANIZMÓW ODSTRZAŁU DZIKÓW, w wyniku czego polscy rolnicy domagali się w Sejmie odwołania Pana, gdyż straty wynoszą według Izby Rolniczej około 7 milionów złotych. Na razie...

  
W Lasach Państwowych od 2008 roku można się nie tylko pogubić...ale i spotkać:
dziki...osły... a nawet barany!!!