wtorek, 7 stycznia 2014

KTO PYTA NIE BŁĄDZI...NIE TYLKO W LASACH NADLEŚNICTWA ELBLĄG!!!

KTO PYTA NIE BŁĄDZI...NIE TYLKO  PO LASACH NADLEŚNICTWA ELBLĄG !

07 stycznia 2014 roku



Poniżej przypomnę Wam cały tekst WNIOSKU jaki skierowałem do Pana nadleśniczego w Nadleśnictwie Elbląg, gdyż OD WIELU JUŻ MIESIĘCY SZUKAM ODPOWIEDZI NA WYDAWAŁOBY SIĘ ŁATWE PYTANIA ...pod warunkiem szczerości i uczciwości powiązanej z ową ,,transparentnością,, w Lasach Państwowych !
Otrzymałem w dniu 30 grudnia 2013 roku odpowiedź na następujący a wcześniejszy  wniosek:


Sławno,dnia 12 grudnia 2013 roku



PAN MARIUSZ POTOCZNY
NADLEŚNICZY NADLEŚNICTWA ELBLĄG
82 - 300 ELBLĄG
UL. MARYMONCKA Nr 5



WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ

Na podstawie art.2 ust.1  Ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 06 września 2001 roku (Dz. U. Nr 112, poz.1198 ze zmianami) zwracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie mi następujących informacji o które proszę w niżej wymienionych punktach.

Jednocześnie nadmieniam i zawiadamiam Pana Nadleśniczego, iż po odpowiedź w interesujących mnie zagadnieniach - SKIEROWAŁ MNIE DO NADLEŚNICTWA ELBLĄG swoim pismem Pan Adam Wasiak Dyrektor Generalny LP pismem (znak sprawy: GI-0600-1-6/13)  kierowanym do mnie dnia 01 sierpnia 2013 roku, oraz Pan Zbigniew Kaczmarczyk Dyrektor RDLP Gdańsk pismem (znak sprawy:DK-0600-1/13) z dnia 11 września 2013 roku !

Tak więc w trybie w/w Ustawy o dostępie do informacji publicznej UPRZEJMIE PROSZĘ o następujące informacje :

1/ CZY PRAWDĄ JEST ,że w Nadleśnictwie Elbląg (RDLP Gdańsk) dokonano wycinki drzew W BEZPOŚREDNIEJ STREFIE OCHRONNEJ ORLIKA ...W OKRESIE OBJĘTYM ZAKAZEM, a jeśli tak to uprzejmie proszę o podanie leśnictwa gdzie wycięto ten surowiec w tej strefie, jaką masę drewna tam pozyskano, oraz jak długo trwały tam prace leśne ( proszę o podanie szczegółowej daty!)??!

2/ KTO PERSONALNIE W NADLEŚNICTWIE ELBLĄG odpowiada za nadzór i kontrolę w tego typu sytuacjach i czy prawdą jest że wycinka tych drzew była zaakceptowana POMIMO TAK RAŻĄCEGO NARUSZENIA PRAWA przez niedawno zatrudnionego w Nadleśnictwie Elbląg
- syna z-cy dyrektora generalnego Lasów Państwowych a inżyniera nadzoru Pana Michała Szramka ??!

3/ W jaki sposób i kto personalnie powołał Michała Szramkę na stanowisko inżyniera nadzoru w Nadleśnictwie Elbląg tzn: czy uczestniczył on w procedurach konkursowych czy też nazwisko oraz stanowisko jego ojca w Dyrekcji Generalnej LP ,,wystarczało,, aby go zatrudnić na tak odpowiedzialnym miejscu w Waszym nadleśnictwie ??!

4/ JAKI STAŻ PRACY I NA JAKICH STANOWISKACH WCZEŚNIEJ PRACOWAŁ W LASACH PAŃSTWOWYCH Michał Szramka - proszę o podanie tych miejsc, oraz czasu pracy na danym stanowisku ??!

5/ JAKI JEST WYMAGANY PRAKTYCZNY A NIE TEORETYCZNY STAŻ PRACY W LASACH PAŃSTWOWYCH ABY DANA OSOBA MOGŁA W OGÓLE PREDYSPONOWAĆ DO ZATRUDNIENIA JEJ NA STANOWISKU INŻYNIERA NADZORU i czy w tej sytuacji syna z-cy dyrektora generalnego LP to zatrudnienie jest zgodne z prawem a może LEŚNYM UKŁADEM I NEPOTYZMEM ??!

6/ Czy Pan Michał Szramka zamieszkuje w lokum Lasów Państwowych Nadleśnictwa Elbląg a jeśli tak to uprzejmie proszę o podanie gdzie i od kiedy oraz czy nadleśnictwo podczas zamieszkiwania przez w/w wykonywało jakiekolwiek czynności remontowo-modernizacyjne tego lokum??!
Proszę o ewentualne podanie jakie to były czynności, oraz na jaką sumę łącznie kosztowało to Skarb Państwa LP !

7/UPRZEJMIE PROSZĘ O PRZESŁANIE NA MÓJ PODANY ADRES KORESPONDENCYJNY KOPII PROTOKOŁÓW Z KONTROLI DOTYCZĄCEJ OWEJ NIELEGALNEJ WYCINKI DRZEW W STREFIE OCHRONNEJ ORLIKA NA TERENIE NADLEŚNICTWA ELBLĄG, ORAZ DOKUMENTÓW Z KTÓRYCH WYNIKA IŻ OSOBY WINNE ZANIEDBAŃ PONIOSŁY ZA TO KARĘ !


Dziękuję z góry za SZCZEGÓŁOWE ODPOWIEDZI na każde z moich pytań!


Na zakończenie przypomnę tylko,że art.61 Konstytucji RP w swym pkt.1 GWARANTUJE NIE TYLKO MI STAWIAJĄCEMU TAKIE PYTANIA
- UZYSKIWANIE INFORMACJI O DZIAŁALNOŚCI ORGANÓW WŁADZY PUBLICZNEJ, ORAZ OSÓB PEŁNIĄCYCH FUNKCJE PUBLICZNE W ZAKRESIE W JAKIM WYKONUJĄ ONE ZADANIA WŁADZY PUBLICZNEJ I GOSPODARUJĄ MIENIEM MAJĄTKU SKARBU PAŃSTWA LASY PAŃSTWOWE a także w pkt.2 PRAWO DO UZYSKIWANIA INFORMACJI OBEJMUJĄCEJ DOSTĘP DO DOKUMENTÓW KAŻDEJ WŁADZY PUBLICZNEJ !!!



Darz Bór!


Krzysztof Kowalczyk


MUSZĘ TO SZCZERZE PRZYZNAĆ, patrząc na datę odpowiedzi iż Pan nadleśniczy w Elblągu wręcz natychmiast zareagował na w/w wniosek jaki drogą e-mail wysłałem do niego  12 grudnia 2013 roku!

ZGODNIE Z PRAWEM OCZYWIŚCIE I TU NIE OMIESZKAM DODAĆ CHWALĄC PANA NADLEŚNICZEGO,ŻE POWINIEN BYĆ W TYM AKURAT WZOREM I PRZYKŁADEM DLA WIELU INNYCH JEDNOSTEK LASÓW PAŃSTWOWYCH, KTÓRE NA TAKIE WNIOSKI W TRYBIE TYCH SAMYCH PRZEPISÓW REAGUJĄ Z RAŻĄCYM NARUSZENIEM PRAWA (...ALBO NAWET W OGÓLE NIE REAGUJĄ !!!) A CZYNI TO TAKŻE, CO JEST ŻENUJĄCE...DYREKCJA GENERALNA LASÓW PAŃSTWOWYCH W WARSZAWIE PANIE DYREKTORZE GENERALNY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jak KTOŚ potrzebuje mogę ,,sypnąć,, tego przykładami tu na www.pigipedia.blogspot.com !!!

Wracając do tej odpowiedzi z dnia 13 grudnia 2013 roku - zapewne W POŚPIECHU przeoczono nadać odpowiedzi do mnie ...znaku sprawy tego pisma ( jak je zarejestrowano w dzienniku korespondencji??!)!
JESTEŚMY TYLKO LUDŹMI I ZDARZYĆ SIĘ TO MOŻE KAŻDEMU- NAWET W NAJLEPSZEJ RODZINIE, więc przyjąłem to jako  małą ,,wpadkę,, LP !

Ponieważ część pytań dotyczy syna obecnego z-cy dyrektora generalnego LP d/s gospodarki leśnej Pana Jana Szramki - Michała , a ja od miesięcy MAM NON STOP PROBLEMY, ABY UZYSKAĆ ODPOWIEDZI NA MOJE PYTANIA KTÓRE TO OD DŁUGIEGO JUŻ CZASU NURTUJĄ RÓWNIEŻ ,,BRAĆ LEŚNĄ,, RDLP GDAŃSK ( ... a ja mam jakoby nie wyparzony język, więc pytam !!!) ...postanowiłem pytać,pytać,pytać !!!

Może się tam kiedyś ,,uda,, w owych TRANSPARENTNYCH LASACH PAŃSTWOWYCH, które jak wiemy nie bardzo lubią pochwalić się ...LIPĄ !!!!!!!!!!!!!!!!! (nie mylić z pięknymi drzewami ...sic!!!)

Tu warto z mej strony jedynie przypomnieć,że www.pigipedia.blogspot.com - to nie ,,LAS POLSKI,, ...,,ECHA LEŚNE,, ...,,GŁOS LASU,, gdyż ja sam sobie PRAWDY I FAKTÓW NIE CENZURUJĘ, a nawet z nią się bardzo chętnie - jak sami widzicie Z WAMI DZIELĘ !!!

To jest mój CEL GŁÓWNY od 2008 roku, gdy zacząłem pisać na poprzednim jeszcze blogu www.pigipedia.blog.com (PO)lesie lasy dla ludzi... zresztą zapraszam !!!

A oto co odpisał mi teraz Pan nadleśniczy Nadleśnictwa Elbląg na moje pytania :

Odpowiedź na pytanie nr 1:

(cyt) ,,Informuję,że w Nadleśnictwie Elbląg dokonano w Leśnictwie Zalesie wycinki drzew w strefie okresowej ochrony orlika krzykliwego.

Ilość pozyskanego drewna : 239,99 m3

Prace leśne trwały od 3.06.2013 r. do 25.06.2013 r. ,,


...A WIĘC MIAŁEM BARDZO DOBRE ŹRÓDŁO INFORMACJI OD OBURZONEJ TYM FAKTEM ,,LEŚNEJ BRACI,, RDLP GDAŃSK, dla których niniejszym moje  serdeczne DARZ BÓR W 2014 ROKU !!!

A ja mam tym sposobem KOLEJNĄ PEWNOŚĆ I CZYTELNY DOWÓD na to, że z-ca dyr.generalnego LP d/s gospodarki leśnej Pan Jan Szramka mówiąc publicznie,że wszyscy leśnicy to bardzo dobrze przygotowani profesjonaliści ...KŁAMIE !!!!

A SWOJĄ DROGĄ OGROMNA SZKODA,ŻE LASY PAŃSTWOWE WZOREM ŻUBRÓW Z BIAŁOWIEŻY - NIE ZAINSTALOWAŁY RÓWNIEŻ KAMERY W OWEJ STREFIE OCHRONNEJ ORLIKA KRZYKLIWEGO NA TERENIE RDLP GDAŃSK,NADLEŚNICTWA ELBLĄG - ABY UDOWODNIĆ ŚWIATU JAKĄ GŁUPOTĄ SIĘ MOŻNA WYKAZAĆ MAJĄC tylko ,,NAZWISKO,, A NIE MAJĄC DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO I STOSOWNEJ WIEDZY TERENOWEJ W LESIE !!!

CZY ORLIK KRZYKLIWY SIEDZIAŁ TAM GODZINKĘ NA GNIEŹDZIE GDY PRAWIE CAŁY MIESIĄC CZERWCA WYCIĘTO TAM PRAWIE 250 METRÓW SZEŚCIENNYCH DREWNA....SZKODA,ŻE POLACY NIE MOGLI ZOBACZYĆ PISKLĄT ORLIKA I ICH RODZICÓW GDY ,,PROFESJONALIŚCI,, PGL LP BYLI W ...,,AKCJI,, !!! ŻENADA !!!!!!!!!!!!!

Odpowiedź na pytanie nr 2:
 (cyt) ,, Za nadzór i kontrolę nad pracami w leśnictwie odpowiada Leśniczy, pracownik Działu Gospodarki Leśnej, Inżynierowie Nadzoru, Zastępca Nadleśniczego i Nadleśniczy, zgodnie z zakresem określonym w ich zakresach czynności ,,

Szanowny Panie nadleśniczy ! CZYTAŁ PAN DOKŁADNIE PYTANIE NR 2 ??!

NIE UDZIELIŁ MI PAN ODPOWIEDZI ...CZY ÓW JAK WIDAĆ KARYGODNY WYRĄB DRZEW W STREFIE OCHRONNEJ ORLIKA KRZYKLIWEGO BYŁ ZAAKCEPTOWANY PRZEZ INŻYNIERA NADZORU W NADLEŚNICTWIE ELBLĄG - A SYNA OBECNEGO ZASTĘPCY DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH PANA JANA SZRAMKI ...MICHAŁA !!!
Jestem ,,wnikliwy,, jak mnie określają, więc niniejszym PUBLICZNIE oświadczam że ...PAN NADLEŚNICZY NADLEŚNICTWA ELBLĄG(Mariusz Potoczny) POTWIERDZA MI W TYM  BRAKU ODPOWIEDZI ORAZ ODPOWIEDZI CZĘŚCIOWEJ ,,UDZIAŁ,, JAKBY NIE PATRZEĆ TEGO WŁAŚNIE INŻYNIERA NADZORU W OWYM NARUSZANIU PRAWA W LASACH PAŃSTWOWYCH PRZEZ ...NADZÓR ODPOWIEDZIALNY ZA TEN STAN RZECZY !!!

Doskonale sobie ZDAJĘ SPRAWĘ Panie nadleśniczy ...JAK WIELE ,,DYPLOMACJI,, JEST W NIE TYLKO ODPOWIEDZI NA PYTANIE NR 2 ALE I CAŁEJ TEJ KORESPONDENCJI DO MNIE - aby tylko nie urazić.... no jakby nie patrzeć drugą osobę w DGLP !!!


Odpowiedź na pytanie nr 3:
(cyt),,Pan Michał Szramka został powołany na stanowisko Inżyniera Nadzoru, przy spełnieniu warunków określonych przepisami na zasadach ogólnych, bez przeprowadzania konkursu, ponieważ na tym stanowisku nie obowiązują procedury konkursowe,,

Odpowiedź jak sami widzicie na moje pytanie jest ...znowu niepełna !!!

Zapewne nie tylko ja ale i Wy także czytający ową odpowiedź na pytanie nr 3 A ZNAJĄCY OBECNE REALIA I PRAKTYKĘ AWANSÓW W LASACH PAŃSTWOWYCH - pomyślicie sobie jak i jak : BOŻE!!! JAKIEŻ TO CUDOWNE WSZYSTKO JEST  I ,,PROSTE,, SĄ OWE LEŚNE ,,ZASADY OGÓLNE,, O KTÓRYCH Z TAKĄ ŁATWOŚCIĄ I WRĘCZ ROMANTYCZNĄ PROSTOTĄ PISZE NADLEŚNICZY Z ELBLĄGA...na zasadach ogólnych...bez konkursu...bez procedur...MAGIA NAZWISKA OTWORZY KAŻDY LEŚNY ,,SEJF,, UKŁADÓW ????!!!

Odpowiedź na pytanie nr 4:
(cyt),, Pytanie dotyczy pracownika, który nie jest funkcjonariuszem publicznym, w związku z tym informacja dotycząca przebiegu zatrudnienia nie jest informacją publiczną,,

A JA DODAM TYLKO ZE SWEJ STRONY,ŻE GDYBY NAWET UDZIELONO MI TEJ ODPOWIEDZI NA TO PYTANIE...A JA JĄ ZNAM ,,NIEOFICJALNIE,, TO POWIEM KRÓTKO ;  TĄ ,,BRACI LEŚNEJ,, KTÓRĄ OD DEKAD CAŁYCH NIE TYLKO KOMARY DOBIJAJĄ W LESIE ...TRAFIŁBY ZAPEWNE JASNY SZLAG, GDYBYŚCIE POZNALI PRAWDĘ DOTYCZĄCĄ  PRZEBIEGU KARIERY ZAWODOWEJ I TEGO EXPRESOWEGO AWANSU TEJ OSOBY, A KTÓRA MA NIE TYLKO JAK WIDAĆ ,,SZCZĘŚCIE,, BYĆ SYNEM Z-CY DYREKTORA GENERALNEGO LP !!!!

Jak widzę Pan nadleśniczy z Elbląga doskonale rozróżnia tak oczywiste pojęcia jak  ,,DYPLOMACJA,, a ,,DYPLOM,,...........


Odpowiedź na pytanie nr 5:
(cyt),, Wymagania dla SL odnośnie stażu pracy zawiera Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 stycznia 2003 roku w sprawie stanowisk, stopni służbowych oraz zasad wynagradzania w Służbie Leśnej, oraz szczegółowego nadawania, obniżania i pozbawiania stopni służbowych (Dz.U. nr 11 z dnia 28 stycznia 2003 roku, poz. 129),,

Panie nadleśniczy!!! POLECAM SERDECZNIE NAUKĘ CZYTANIA WSZELKICH  PYTAŃ ZE ZROZUMIENIEM...gdyż także i w tej lakonicznej odpowiedzi widzę Pana jako ANTY -przykład ,,TRANSPARENTNOŚCI,, W LASACH PAŃSTWOWYCH !!!
Nie udzielił mi Pan ponownie konkretnej odpowiedzi na tak proste pytanie nr 5.... tym razem ,,DYPLOMACJA I ŁOWY,, ???!


Odpowiedź na pytanie nr 6:

(cyt),, Pan Michał Szramka zajmuje odpłatnie lokal mieszkalny, z zasobów Nadleśnictwa Elbląg od dnia 18.04.2013 r.
W lokalu tym nie były przeprowadzane żadne modernizacje i remonty . ,,

Krótko i na temat!!!


Odpowiedź na pytanie nr 7:

(cyt),, Informuję,że osoby winne zaniedbań zostały ukarane karami dyscyplinującymi, a dokumenty z tym związane nie są informacją publiczną, ponieważ dotyczą pracowników a nie funkcjonariuszy publicznych.
W związku z tym,że protokół z kontroli przeprowadzonej przez RDLP w Gdańsku nie jest dokumentem urzędowym w rozumieniu art.6 ust.1 pkt 4 lit. a Ustawy o dostępie do informacji publicznej - nie stanowi on informacji publicznej jako postać dokumentu.
Informacje publiczne zawarte w tym protokóle zostały Panu udostępnione w pkt 1 do niniejszego pisma,,

Podpisał : NADLEŚNICZY mgr inż Mariusz Potoczny !

No nie!!! Zachęcony przez kolegę - wysłałem dziś po rozmowie telefonicznej z w/w nadleśniczym swój e-mail na temat owego...,,ROZUMIENIA,, w Nadleśnictwie Elbląg treści art.6 ust. 1 pkt 4 lit. ,,a,, tejże samej ustawy !

A stanowi on :

DOSTĘP DO INFORMACJI PUBLICZNEJ .

Art.6 , ust. 1 ,,UDOSTĘPNIENIU PODLEGA INFORMACJA PUBLICZNA, W SZCZEGÓLNOŚCI  O ;

pkt.4 ,, DANYCH PUBLICZNYCH, W TYM ;

litera ,,a,, TREŚĆ I POSTAĆ DOKUMENTÓW URZĘDOWYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI :

-  treść aktów administracyjnych i innych rozstrzygnięć;

- DOKUMENTACJA PRZEBIEGU I EFEKTÓW KONTROLI ORAZ WYSTĄPIENIA, STANOWISKA, WNIOSKI I OPINIE PODMIOTÓW
JA PRZEPROWADZAJĄCYCH,,  !!!!!!!!!!!!!!

Panie Nadleśniczy !!! RAŻĄCO PAN NIE ZNA PODSTAW PRAWA USTAWY O DOSTĘPIE DO INFORMACJI PUBLICZNEJ I MA PAN OBOWIĄZEK MI UDOSTĘPNIĆ ÓW PROTOKÓŁ Z KONTROLI RDLP GDAŃSK , O KTÓRY ŻĄDAM W PYTANIU NR 7 !!!
To dlatego wysłałem  dziś e-mail z takim żądaniem ...przestrzeganiem prawa !!!

PRZYKRO MI, ALE MUSIAŁEM TEN FAKT ,,WYPUNKTOWAĆ,, ...


A ja już dawno zrozumiałem,DLACZEGO obecny jeszcze zastępca dyrektora generalnego LP Pan Jan Szramka z chwilą, gdy ZADAŁEM TAKIE SAME PYTANIA DO DGLP W WARSZAWIE ...zażądał ode mnie latem 2013 roku na piśmie, abym PILNIE USUNĄŁ ZE SWEGO BLOGU CAŁĄ TREŚĆ OWEGO POSTU Z TEGO TYPU WIELOMA PYTANIAMI, i straszył mnie ...Sądem SPRAWIEDLIWYM !

A CZY WY TAKŻE JUŻ WIECIE ... O CO W TYM WSZYSTKIM CHODZI ???!

Ciąg dalszy nastąpi niebawem  W TEJ SAMEJ SPRAWIE, gdyż otrzymałem także inne odpowiedzi z Nadleśnictwa Gdańsk,Wejherowo,Kolbudy i Kartuzy oraz RDLP Gdańsk - za które ,,na razie,, DZIĘKI !!!


Piszę jak jest...zastanawiając się nad SENSEM POJĘCIA ,,SIELANKA LEŚNEGO BAGNA,,  PGL LP  - w takim wydaniu !!!


Krzysztof Kowalczyk


PS.

Dziś 07 stycznia 2013 roku Rada Ministrów w Warszawie ...przyjęła i zaaprobowała tekst - NOWELIZACJI USTAWY O LASACH ...w tym min: o obowiązkowym COROCZNYM HARACZU SETEK MILIONÓW ZŁOTYCH Z FUNDUSZU LASÓW PAŃSTWOWYCH NA PILNE POTRZEBY PLATFORMY OBYWATELSKIEJ (czytaj od czasu do czasu ...BUDŻETU PAŃSTWA !!!).

Niedługo będą NA TO SAMO ZBIERAĆ W KOŚCIELE NA TACĘ ...pod przymusem i pod muszką karabinów maszynowych ?????!!!

ALE NA RAZIE PO-LITYCY TUSKA MUSZĄ ,,DOKOŃCZYĆ SWOJE,, ...tj : LASY PAŃSTWOWE W POLSCE !!!!!!!!!!!!!
Miłych rozmyślań ,,Braci Leśna,, Rzeczpospolitej.....2014 roku!