wtorek, 31 grudnia 2013

SYLWESTER 2013 ROKU ...NA POLSKIE POMORZE PRZYLECIAŁY BOCIANY!!!



SYLWESTER 2013 ROKU...NA POLSKIE POMORZE PRZYLECIAŁY BOCIANY !!!!!!!!


31 grudnia 2013 roku


To jest HIT dzisiejszego dnia !!!!

Dla tego typu chwil warto być uważnym obserwatorem naszego naturalnego środowiska I ZMIAN JAKIE NIEUCHRONNIE NADCHODZĄ!!!
Kilka dni temu pisałem o ślimakach spacerujących sobie w moich okolicach i to w drugiej połowie grudnia 2013 roku, a dziś W SYLWESTRA 31 grudnia ...PRZYLECIAŁ BOCIAN !!!!!!

Nigdy czegoś takiego w życiu o tej porze nie widziałem...

Na dworze co prawda śniegu dziś nie ma, ale ostatniej nocy był dość duży mróz, który jest także i w tej chwili !

Około godziny 14.55 rozmawiam sobie przez telefon będąc na spacerze i w trakcie NOWOROCZNYCH ŻYCZEŃ z leśnikiem - mówię mu co widzę tj: bociana krążącego nad gniazdem u moich sympatycznych sąsiadów (Państwo Grochala).
Zapewne Kolega leśnik pomyślał sobie że ...już ,,obchodzę,, Sylwestra i co nieco na tą okoliczność wypiłem co ??! (sic!!!)

Bociek usiadł sobie spokojnie w gnieździe, a potem jakby zbierał się do drzemki leżąc, więc spokojnie podszedłem i ...ZROBIŁEM MU TELEFONEM PARĘ FOTEK !!!

Po chwili zadzwoniłem do Kolegi dziennikarza z tą info i mówię mu : ,,BIERZ MIETEK AUTO I GAZU DO MNIE A BĘDZIESZ MIAŁ HIT - ZDJĘCIA NA PIERWSZĄ STRONĘ TWOJEJ GAZETY,,

Był u mnie na miejscu expresem i jeszcze na tle pięknie JAK ZWYKLE zachodzącego na Pomorzu słońca - również ogromnie zaskoczony tym niecodziennym widokiem O TEJ PORZE ROKU wykonał szereg zdjęć swym profesjonalnym aparatem fotograficznym !

Oto moja fotka zrobiona temu bocianowi na owym gnieździe tuż przy  posesji sąsiadów...31 GRUDNIA 2013 ROKU około godz.15.30 !!!

Gdy bociek poczuł się lekko niepokojony wstał i zauważyłem wówczas,iż jest to osobnik młody, który ma lekko uszkodzone skrzydło - aczkolwiek w locie tego defektu w ogóle nie widać stąd mój wniosek,że albo wrócił do rodzinnego gniazda po jakiejś kolizji w czasie odlotów albo też zupełnie nie odleciał, gdyż około miesiąca wstecz oprócz czapli stojących na łące w pobliżu rzeki widziałem W TEJ SAMEJ OKOLICY moim zdaniem a co mnie dzisiejsze zdarzenie upewnia ...TEGO SAMEGO MŁODEGO BOCIANA !!!

Po tuszy bociana wygląda,że ostatnio niewiele jadł...

Czy zaopiekują się nim np: LEŚNICY NADLEŚNICTWA SŁAWNO, na terenie którego jest to gniazdo ????!
TYM BARDZIEJ,ŻE DZIŚ MAMY SYLWESTRA a nadleśniczy w Nadleśnictwie Sławno ma na imię ...SYLWESTER !!!
Czyżby był to jakiś znak niebios DO DZIAŁANIA ...??!

WARTO !!! BO TO DOBRZE  ŚWIADCZY O LEŚNIKACH W POLSCE !!!!

Jak ów bocian zniesie dzisiejszą STRZELANINĘ SYLWESTROWĄ O PÓŁNOCY ???!

NA PEWNO UCIEKNIE Z RODZINNEGO GNIAZDA ... i być może potem wróci !

Popatrzę na to miejsce gdy spadnie śnieg...

Piszę jak jest ...

Krzysztof Kowalczyk