środa, 30 lipca 2014

MINISTER ŚRODOWISKA I JEGO ...NIELEGALNY NADZÓR ??!



Sławno,dnia 30 lipca 2014 roku




PAN MACIEJ GRABOWSKI
MINISTER ŚRODOWISKA
00-922 WARSZAWA
UL. WAWELSKA Nr 52/54





Szanowny Panie Ministrze!



ZASADY PROWADZENIA GOSPODARKI LEŚNEJ W POLSCE oraz zachowania, ochrony i powiększania zasobów leśnych – reguluje ustawa o lasach która w art.4 ust.1 zarządzenie lasami stanowiącymi własność Skarbu Państwa powierza Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu ,,LASY PAŃSTWOWE,,.

W art.6 tej ustawy zdefiniowane zostały pojęcia ,,gospodarka leśna,,..,,plan urządzania lasu,,...,,etat cięć,,... czy też ,,program ochrony przyrody,, !

W wyniku mojej wnikliwej analizy zauważyłem, iż obowiązująca ustawa W OGÓLE NIE DEFINIUJE POJĘCIA ,,nadzoru sprawowanego przez Ministra Środowiska,, !!!!

POJĘCIE TO BARDZO CZĘSTO JEST SPOTYKANE W JĘZYKU PRAWNYM JAK I W CZĘSTEJ MOWIE POTOCZNEJ CHOCIAŻBY WŚRÓD LEŚNIKÓW ...a nie ma zaś w ustawie ŚCIŚLE OKREŚLONEGO JEGO  ZNACZENIA, takiego jak dla przykładu ,,PLAN URZĄDZANIA LASU,, !!!

Oczywiście zasadniczo poprzez ,,NADZÓR,, rozumie się najczęściej właściwości lub możliwości ORGANU NADRZĘDNEGO do wywierania wpływu NA DZIAŁALNOŚĆ ORGANU PODPORZĄDKOWANEGO – albo też zespół kompetencji (uprawnień) organów państwowych , zapewniających możliwość wpływania na prawidłowe funkcjonowanie organów podporządkowanych .

W przypadku naszej ustawy o lasach w pojęciu ,,NADZORU,, w rozumieniu art.5 tejże ustawy można umieścić UPOWAŻNIENIE ORGANÓW NADZORUJĄCYCH DO OBSERWACJI POCZYNAŃ PODMIOTÓW NADZOROWANYCH (...np: Dyrekcji Generalnej, lub Regionalnych Lasów Państwowych!) ORAZ WKRACZANIA W SYTUACJACH ZAGROŻENIA CZY SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH...ale wyłącznie Z UPOWAŻNIENIEM DO PODEJMOWANIA SZCZEGÓLNYCH ŚRODKÓW WSKAZANYCH W USTAWIE O LASACH!


Mało kto w Lasach Państwowych wie o tym, że z dniem 01 stycznia 1997 roku WYGASŁO UPRAWNIENIE DYREKTORÓW REGIONALNYCH DYREKCJI LASÓW PAŃSTWOWYCH określone w art.79 ust.3 pkt 1 obowiązującej ustawy o lasach – W OKRESIE BRAKU PLANÓW URZĄDZANIA LASU ...do prowadzenia zadań gospodarczych w zakresie wyrębu drzew , ponownego założenia upraw leśnych, przebudowy drzewostanów, pielęgnowania i ochrony lasu.


W TAKIM OTO STANIE PRAWNYM Panie Ministrze Środowiska – JEDYNYM DOKUMENTEM określającym cele, zadania i sposoby prowadzenia w Polsce gospodarki leśnej w lasach należących do Skarbu Państwa LASY PAŃSTWOWE jest ,,plan urządzania lasu,,zatwierdzony tylko przez Ministra Środowiska!

A WIĘC JEDYNIE MINISTER ŚRODOWISKA (...nikt inny!!!!) JEST UPRAWNIONY DO ,,NADZORU,, NAD WYKONANIEM PLANÓW URZĄDZANIA LASU!!!

Tym samym ani Dyrektor Generalny LP , ani też dyrektorzy regionalni ...NIE MAJĄ ŻADNYCH UPRAWNIEŃ do nadzorowania realizacji planów urządzania lasu, ANI DO WYDAWANIA WYTYCZNYCH w tej sprawie, zaś ich ,,kompetencje,, dotyczące tychże planów – mają jedynie swego rodzaju charakter WYKONAWCZO-ORGANIZATORSKI !!!

UPRAWNIENIA ZGODNIE Z USTAWĄ O LASACH JAKIE POSIADA DYREKTOR GENERALNY LP, ORAZ DYREKTORZY REGIONALNI - NIE OBEJMUJĄ JEDNAK USTALANIA PLANÓW /PROGRAMÓW/ Z ZAKRESU GOSPODARKI LEŚNEJ LUB JEJ ELEMENTÓW, ZASTĘPUJĄCYCH PLANY URZĄDZANIA LASU …...W OKRESIE MIĘDZY JEGO SPORZĄDZENIEM , A ZATWIERDZENIEM PRZEZ MINISTRA ŚRODOWISKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Zgodnie z obowiązującymi i przepisami – sporządzenie planu urządzania lasu ZLECA dyrektor RDLP NIE PÓŹNIEJ NIŻ NA 15 MIESIĘCY PRZED UPŁYWEM OKRESU OBOWIĄZYWANIA DOTYCHCZASOWEGO PLANU !!!!

Stanowił tak paragraf 3 rozporządzenia z 20 grudnia 2005 roku, a obecnie paragraf 2 rozporządzenia z 12 listopada 2012 roku !!!

Szanowny Panie Ministrze!

W związku z faktem, iż DZIESIĄTKI NADLEŚNICTW w Polskich Lasach Państwowych według informacji jakie posiadam chociażby z terenu RDLP Szczecinek NIELEGALNIE WYKONYWAŁY SWOJE JAKOBY  ,,ZWYKŁE,, GOSPODARCZE CZYNNOŚCI SŁUŻBOWE W TERENIE LEŚNYM BEZ ZATWIERDZONEGO PLANU URZĄDZANIA LASU PRZEZ MINISTRA ŚRODOWISKA – niniejszym składam :


WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ

na podstawie art.2 ust.1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 06 września 2001 roku/Dz. U. Nr 112, poz.1198 ze zmianami/ - prosząc o udzielenie mi odpowiedzi na następujące pytania:


1/ ILE NADLEŚNICTW LASÓW PAŃSTWOWYCH, JAKIE  I Z JAKICH REGIONALNYCH DYREKCJI - NIE MIAŁO W TERMINIE ZATWIERDZONYCH ZGODNIE Z PRAWEM  PLANÓW URZĄDZANIA LASU W LATACH 2008-2014 ??!

2/ ILU DYREKTORÓW REGIONALNYCH DYREKCJI I JACY ZOSTAŁO W LATACH 2008-2014 UKARANYCH ZA TO, IŻ W OKRESIE KRÓTSZYM  NIŻ OWE 15 MIESIĘCY PRZED UPŁYWEM OKRESU OBOWIĄZYWANIA POPRZEDNIEGO PLANU URZĄDZANIA LASU ...NIE ZŁOŻYŁO WYMAGANYCH ZLECEŃ NA WYKONANIE TYCH PLANÓW??!

3/ CO BYŁO PRZYCZYNĄ TAKIEGO STANU RZECZY ??! PROSZĘ O WYJAŚNIENIE – CZYM TŁUMACZONO TE OPÓŹNIENIA Z POSZCZEGÓLNYCH RDLP ??!

4/ W JAKI SPOSÓB PAN MINISTER ŚRODOWISKA – ZGODNIE Z PRAWEM JEST UPRAWNIONY DO ,,NADZORU,, NAD WYKONYWANIEM PLANÓW URZĄDZANIA LASU
...SKORO USTAWA O LASACH JAKA OBOWIĄZUJE W OGÓLE SZCZEGÓŁOWO NIE DEFINIUJE W OGÓLE SAMEGO POJĘCIE ,,NADZORU,, MINISTRA ??!

5/ DLACZEGO SKORO OSTATNIO W TAK EXPRESOWYM PO-LITYCZNYM TEMPIE ZMIENIAJĄC ZAPISY USTAWY O LASACH POPRZEZ NAŁOŻENIE KONTRYBUCJI NA LASY PAŃSTWOWE – NIKT NIE ZADBAŁ O TO, ABY STOSOWNIE ZDEFINIOWAĆ W OBOWIĄZUJĄCEJ USTAWIE O LASACH POJĘCIE ,,NADZORU,, PANA MINISTRA ŚRODOWISKA AKURAT W KWESTII JAKĄ PORUSZYŁEM , TAK ABY WSZYSTKO BYŁO JASNE, CZYTELNE  A NIE NA ZASADZIE DOMNIEMYWAŃ I DOMYSŁÓW ??!

6/ CZY MOŻNA W TAKICH OKOLICZNOŚCIACH LEGALNIE PEŁNIĆ NADZÓR W LASACH PAŃSTWOWYCH , SKORO POJĘCIE ,,NADZÓR,, ZE STRONY MINISTRA ŚRODOWISKA ...NIE JEST ZDEFINIOWANE W OBOWIĄZUJĄCEJ USTAWIE ??!


Darz Bór!



Krzysztof Kowalczyk