czwartek, 7 kwietnia 2016

NAJWYŻSZY CZAS ABY WRESZCIE SZANOWANO PRACĘ LEŚNIKÓW ...

07 kwietnia 2016 roku


Kilka dni temu jadąc służbowo trasą Szczecin- Gdańsk - tuż przed Lęborkiem ( teren RDLP Gdańsk) w godzinach porannych na jezdnię wiatr wywiał mi nagle Z LASU kilka śmieci wprost pod koła samochodu...

Zerknąłem w prawo. No tak ...PARKING LEŚNY pełen śmieci pozostawionych przez nieodpowiedzialnych ludzi, nie potrafiących się zachować jak należy!

WSZĘDZIE MNÓSTWO ,,FRUWAJĄCYCH" ŚMIECI...

Na poniższej tablicy PROŚBA LEŚNIKÓW o poszanowanie tego miejsca i odpowiednie zachowanie ...a w głębi mnóstwo śmieci!!!

WIDOK PASKUDNY....to tutaj czekałem na przyjazd Pana Nadleśnizcego Nadleśnictwa Lębork, aby sam na własne oczy ujrzał ten stan rzeczy!

Nie zatrzymując się - pojechałem dalej, myśląc :
KIEDY WRESZCIE  ludzie zaczną doceniać ogromny trud LEŚNIKÓW Lasów Państwowych, którzy wyłącznie z wypracowanych przez siebie środków finansowych budują tego typu CORAZ PIĘKNIEJSZE obiekty turystycznego wypoczynku na gruntach LP, aby każdy chętny BEZPŁATNIE mógł na łonie natury odpocząć w podróży?!

MAŁO KTO O TYM TAK NA SERIO WIE,ŻE LEŚNICY W POLSCE WYDAJĄ NA TEN CEL - OGROMNE MILIONY ZŁOTYCH ROCZNIE ,,TYLKO PO TO" ABY KULTURALNIE I CZYSTO MOŻNA BYŁO ZATRZYMAĆ SIĘ NA LEŚNYCH PARKINGACH...WYPIĆ SWOJĄ KAWĘ,NAPÓJ...COŚ NIECOŚ PRZEKĄSIĆ ...POSPACEROWAĆ PO LESIE...I POJECHAĆ DALEJ!

Mało też kto zdaje sobie sprawę z tego,że ŚMIECI I WSZELKIEGO RODZAJU POZOSTAWIANE PRZEZ TURYSTÓW ODPADY - LEŚNICY Z TYCHŻE PARKINGÓW WYWOŻĄ NA SWÓJ KOSZT!

Logistycznie i zgodnie z przepisami jest to dość poważna i trudna ,,operacja"!

Kiedy wracałem ponownie tego samego dnia, ale już  po kilu godzinach  ...zerknąłem nadal na ten parking!

ŚMIECI NADAL NA PARKINGU, więc zatrzymałem się tuż obok i osobiście zrobiłem te oto foteczki...KTÓRYMI NIE MA SIĘ CO CHWALIĆ, ale ja postanowiłem tą sytuację wykorzystać w sposób z goła odmienny od jak się domyślacie oczekiwanego...

ZADZWONIŁEM DO PANA NADLEŚNICZEGO NADLEŚNICTWA LĘBORK, ABY BYŁ TAK UPRZEJMY I NATYCHMIAST PRZYJECHAŁ Z NADLEŚNICTWA W TO MIEJSCE - KTÓRE MU PODLEGA POD NADZOREM!

Zjawił się expresem!!!!


Nie musiałem się nawet przedstawiać, gdyż sympatyczny Pan nadleśniczy oznajmił mi uśmiechnięty, że ...mnie zna!!!

No tak - pomyślałem! Krajowa Narada Leśników w Kielcach w tym roku ...uczyniła swoje!

Miałem tam swoje PAMIĘTNE  ,,pięć minut" przedstawiając ponad 400 nadleśniczym w Polsce i 17 dyrektorom RDLP role i zadania nowo utworzonego Zespołu Kontrolingu Terenowego, który ma za cel między innymi ...szybką identyfikację negatywnych zagrożeń w Lasach Państwowych, ich analizę i przedkładanie problemu Dyrektorowi Generalnemu LP w Polsce!


No a ta sprawa owych śmieci...WIZERUNKOWO szkodzi LP  stanowiąc swego rodzaju pewne zagrożenie...
  Dziś już wiem,że wielu nadleśniczych dzięki memu wystąpieniu nie tylko zna na pamięć ALE I STOSUJE W PRACY - ... klauzulę GENERALNĄ polskiego prawa cywilnego określoną w art.5 Kodeksu Cywilnego , a która zaczyna się od słów :

,,NIE WOLNO CZYNIĆ ZE SWEGO PRAWA UŻYTKU ......KTÓRY BY BYŁ SPRZECZNY ZE SPOŁECZNO-GOSPODARCZYM PRZEZNACZENIEM TEGO PRAWA LUB NARUSZAŁ ZASADY WSPÓŁŻYCIA SPOŁECZNEGO" 

Ciąg dalszy tego zapisu jest...nadzwyczaj interesujący, ponieważ jak się okazuje  ...TAKIE DZIAŁANIA WÓWCZAS SĄ BEZPRAWNE I NIE PODLEGAJĄ JAKIEJKOLWIEK OCHRONIE  PRAWNEJ W POLSCE!

No jakby nie patrzeć - ten tak ZAŚMIECONY I NIE UPRZĄTNIĘTY  PARKING LEŚNY to również pewien problem i zagrożenie ...no bo przecież to oczywiste,że nie leśnicy LP są brudasami w tym miejscu, lecz jacyś mało odpowiedzialni ludzie nie potrafiący zachować się przyzwoicie na tego typu obiektach zbudowanych i sfinansowanych przez LP dla społeczeństwa.

W kilku zdaniach jakie wypowiedziałem do Pana nadleśniczego z Lęborka - padła moja propozycja:

PANIE NADLEŚNICZY!

A MOŻE BY TAK W RAMACH EDUKACJI  PAN NADLEŚNICZY ZORGANIZOWAŁBY TU W TYM ZAŚMIECONYM MIEJSCU REGIONALNYCH DZIENNIKARZY, RADIO LUB TV  - ABY POKAZAĆ NA TYM KONKRETNYM PRZYKŁADZIE W MEDIACH JAK NIE NALEŻY NIE TYLKO ZAŚMIECAĆ NASZYCH PIĘKNYCH POLSKICH LASÓW, ALE I TAKŻE NISZCZYĆ URZĄDZEŃ TURYSTYCZNYCH, JAKIE LEŚNICY BUDUJĄ W POLSCE NA SWÓJ KOSZT DLA OSÓB PRAGNĄCYCH BEZPŁATNIE WYPOCZĄĆ W PODRÓŻY?!!!





Powyżej tych śmieci - widoczna w głębi droga publiczna GDAŃSK - SZCZECIN...
Pomysł przypadł do gustu Panu nadleśniczemu i tak się stało... na efekty należy oczywiście poczekać, mając przy tym nadzieję iż tego typu przykłady będą już na terenie RDLP Gdańsk sporadyczne i rzadkie!

A JA NINIEJSZYM NA TYM PRZYKŁADZIE proponuję, aby w tego typu skandalicznych sytuacjach świadczących o nie poszanowaniu pracy Leśników - nadleśniczowie starali się  odpowiednio dokumentować to i przekazywać mediom jako przykłady NAGANNEGO ZACHOWANIA  pewnej grupki  nieodpowiedzialnych osób!

Każdy sposób jest dobry, byle zmierzał do celu...jak mawia pewne powiedzenie - a naszym celem są przecież  również CZYSTE lasy w Polsce!

Piszę jak jest...

Krzysztof  Kowalczyk

PS.

W mej ocenie bardzo łatwo jest ustalić sprawców tego typu negatywnych zachowań, skoro obok wisi taka oto informacja...




WARUNEK :

TRZEBA TYLKO CHCIEĆ ...