niedziela, 29 czerwca 2014

LASY PAŃSTWOWE...Z WÓDĄ W TLE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Sławno,dnia 29 czerwca 2014 roku





PANI PROFESOR IRENA LIPOWICZ
RZECZNIK PRAW OBYWATELSKICH
ALEJA SOLIDARNOŚCI Nr 77
00-090 WARSZAWA



S K A R G A

DOTYCZĄCA NIERÓWNEGO TRAKTOWANIA I DYSKRYMINACJI ORAZ NARUSZENIA W LASACH PAŃSTWOWYCH  ;

1/ art. 61 Konstytucji RP - prawo do uzyskiwania informacji o działalności organów władzy publicznej oraz osób pełniących funkcję publiczną;

2/ art. 63 Konstytucji RP – niezgodne z obowiązującym prawem na terenie RP rozpatrywanie wniosków i skarg przez urzędników państwowych ;

3/ art. 54 Konstytucji RP – rażące naruszenie WOLNOŚCI pozyskiwania informacji dotyczących nieprawidłowości funkcjonowania instytucji państwowej ;

4/ art. 32 Konstytucji RP - nierówne traktowanie i dyskryminowanie przez władze publiczne
z wielu przyczyn w życiu społecznym, politycznym i gospodarczym;


przez :

1/ Pana ADAMA WASIAK – Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych

2. Pana Ryszarda Standio – Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Pile .



U Z A S A D N I E N I E.



Szanowna Pani Rzecznik Praw Obywatelskich Rzeczypospolitej Polskiej !


Ostatnio upubliczniona ,,AFERA TAŚMOWA,, z udziałem najważniejszych osób w naszym państwie przedstawiła już najdobitniej jak to jest tylko  możliwe, że DYSKRYMINOWANIE I NIERÓWNE TRAKTOWANIE POLAKÓW JEST OBECNIE BARDZO WIDOCZNE I WRĘCZ POWSZECHNE W NASZYM ŻYCIU CODZIENNYM – A ODBYWA SIĘ W SPOSÓB BARDZIEJ LUB TEŻ MNIEJ POŚREDNI LUB BEZPOŚREDNI !!!!!!!!!!

W niniejszej SKARDZE do Pani Rzecznik postanowiłem przedstawić w jaki sposób rażąco naruszający Konstytucję RP – z jednej, lub też wielu innych przyczyn , jestem w porównywalnych sytuacjach do mojej TRAKTOWANY NIEUCZCIWIE, oraz mniej korzystnie niż inni przez wyżej wymienionych pracowników Państwowego Gospodarstwa Leśnego ,,LASY PAŃSTWOWE,,!!!

Na skutek POZORNIE tylko jakoby ,,NEUTRALNEGO,, STANOWISKA , czy też postanowienia OBECNYCH URZĘDNIKÓW LASÓW PAŃSTWOWYCH - a nawet PODJĘTEGO PRZEZ NICH MNIEJ, LUB BARDZIEJ NIEOFICJALNEGO DZIAŁANIA CZY TEŻ ZASTOSOWANEGO WOBEC MNIE KRYTERIUM - doświadczam w poszukiwaniu BARDZO JAK SIĘ OKAZUJE  NIEWYGODNEJ DLA LASÓW PAŃSTWOWYCH PRAWDY , całego szeregu NIESPRAWIEDLIWYCH DYSPROPORCJI na moją niekorzyść, KTÓRE NIE SĄ UZASADNIONE JAKIMIŚ OBIEKTYWNYMI POWODAMI....A JEDYNIE ZWYKŁYM CWANIACTWEM, UKŁADAMI, BEZPRAWIEM NARUSZAJĄCYM NAWET KONSTYTUCJĘ NASZEJ OJCZYZNY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Przed podaniem detali podstaw niniejszej SKARGI pozwolę sobie przypomnieć iż ;

1/ Konstytucja RP w art. 63 – daje mi prawo składać petycje, wnioski i skargi W INTERESIE PUBLICZNYM, WŁASNYM lub nawet innej osoby za jej zgodą DO ORGANÓW WŁADZY PUBLICZNEJ, w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej, a tryb ich rozpatrywania ściśle określa obowiązujące w Polsce prawo tj; USTAWA !!!!


2/ Konstytucja RP w art. 61 – daje mi kolejne prawo UZYSKIWANIA INFORMACJI O DZIAŁALNOŚCI ORGANÓW WŁADZY PUBLICZNEJ ORAZ OSÓB PEŁNIĄCYCH FUNKCJE PUBLICZNE.

Prawo to obejmuje również uzyskiwanie informacji o działalności jednostek organizacyjnych w zakresie w jakim wykonują one zadania władzy publicznej i gospodarują mieniem lub majątkiem Skarbu Państwa – a TAKIM SĄ właśnie ,,LASY PAŃSTWOWE,,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3/ Konstytucja RP w art.54 - daje mi kolejne PRAWO i WOLNOŚĆ pozyskiwania a nawet ROZPOWSZECHNIANIA INFORMACJI i wyrażania swoich poglądów , przy zabronionej jakiejkolwiek cenzurze prewencyjnej środków masowego , społecznego przekazu jakim jest chociażby internet i blogi prowadzone DLA DOBRA POLSKIEGO SPOŁECZEŃSTWA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


4/ Konstytucja RP w art. 32 – daje mi prawo, iż w życiu społecznym, gospodarczym i politycznym NIE MOGĘ BYĆ DYSKRYMINOWANY z jakiejkolwiek przyczyny, A WSZYSCY WOBEC OBOWIĄZUJĄCEGO PRAWA W POLSCE SĄ RÓWNI I MAJĄ PRAWO DO TAKŻE  RÓWNEGO TRAKTOWANIA PRZEZ WŁADZE PUBLICZNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niestety, to co się dzieje w Państwowym Gospodarstwie Leśnym ,,LASY PAŃSTWOWE,, w chwili obecnej, gdzie Dyrektorem Generalnym jest Pan Adam Wasiak – jestem zmuszony na podstawie NIE TYLKO własnych doświadczeń uznać za RAŻĄCE NARUSZANIE WIELU ARTYKUŁÓW KONSTYTUCJI RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Szanowna Pani Rzecznik Praw Obywatelskich !

Artykuł 8 konstytucji RP stanowi, że KONSTYTUCJA JEST NAJWAŻNIEJSZYM PRAWEM naszej Ojczyzny ,zaś jej art. 4 dodaje, iż WŁADZA zwierzchnia należy do NARODU , który sprawuje jakoby jak widać władzę przez TAKICH a nie innych ,,swoich,, przedstawicieli...


Sprawa niniejszej SKARGI dotyczy ...ALKOHOLU W LASACH PAŃSTWOWYCH I NADUŻYWANIA JEGO SPOŻYCIA PRZEZ PRACOWNIKÓW W MUNDURACH POLSKIEGO LEŚNIKA PEŁNIĄCYCH STANOWISKA KIEROWNICZE – na problem który a podany przeze mnie w tak jasnych detalach NIE ODPOWIADA MI PAN ADAM WASIAK - DYREKTOR GENERALNY LASÓW PAŃSTWOWYCH, ORAZ TAKŻE PAN RYSZARD STANDIO - DYREKTOR REGIONALNEJ DYREKCJI LASÓW PAŃSTWOWYCH W PILE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zarówno Pan Wasiak jak i Standio NIE ODPOWIADAJĄC MI NA MOJĄ KORESPONDENCJĘ tym samym rażąco naruszają Konstytucję RP i artykuły jakie podałem Pani Rzecznik powyżej , stąd też i moja skarga !!!!!!!!

POWYŻSZA KWESTIA I SPRAWA ALKOHOLU NA STANOWISKACH KIEROWNICZYCH W LASACH PAŃSTWOWYCH JEST PUBLICZNIE ZNANA I DYSKUTOWANA POŚRÓD ZWYKŁYCH LEŚNIKÓW, ZAŚ ZACHOWANIE DYREKCJI GENERALNEJ LASÓW PAŃSTWOWYCH JAK I TEJ REGIONALNEJ W PILE POPRZEZ OBU PANÓW DYREKTORÓW – JASNO DOWODZI TOLEROWANIU PRZYSŁOWIOWEJ ,,WÓDY,, I PIJAŃSTWA POŚRÓD NAJWAŻNIEJSZYCH OSÓB PIASTUJĄCYCH JAKBY NIE PATRZEĆ STANOWISKA KIEROWNICZE TAK BARDZO ZWIĄZANE Z BEZPOŚREDNIM NADZOREM I ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ZA MAJĄTEK SKARBU NASZEGO PAŃSTWA JAKIM SĄ PIĘKNE LASY PAŃSTWOWE !!!


DLA MNIE TO SKANDAL , ponieważ JESTEM LEŚNIKIEM a w Lasach Państwowych przepracowałem 25 lat swojego życia – zaś temat owej ,,WÓDY,, pośród Braci Leśnej w tej firmie państwowej był również BARDZO POPULARNY (!!!!!!!!!!!!!!) a zarazem szkodliwy dla wizerunku polskiego leśnika już w KOMUNISTYCZNYCH latach 80 !!!


NIESTETY ZA SPRAWĄ OBECNEGO  TOLEROWANIA JAK WIDZĘ ALKOHOLU NA STANOWISKACH KIEROWNICZYCH W LASACH PAŃSTWOWYCH PRZEZ SAMEGO DYREKTORA GENERALNEGO Pana Adama Wasiak , który ,,reaguje MILCZENIEM,, (sic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) na podawane konkrety i tego detale ...PROBLEM TEN STAJE SIĘ CORAZ BARDZIEJ WIDOCZNY !!!!!!!!!!!!!!!

Nikt tego OFICJALNIE nie mówi, ale dla przykładu (!!!) PODCZAS WIELU OSTATNICH UROCZYSTOŚCI związanych jak chociażby z 90-rocznicą Lasów Państwowych jaka jest obchodzona w tym 2014 roku ….CORAZ WIĘCEJ LEŚNIKÓW UBRANYCH W MUNDURY Z GODŁEM NARODOWYM, ORZEŁKIEM W KORONIE .....SPOŻYWA PUBLICZNIE ALKOHOL PODCZAS BIESIAD PO OFICJALNYM ZAKOŃCZENIU DANEJ IMPREZY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


CZYNIĄ  TAK NAWET DYREKTORZY , NADLEŚNICZOWIE, których zdjęcia mogę śmiało publikować na swoim blogu ….. TO SKANDAL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Szanowna Pani Rzecznik Praw Obywatelskich !


Doskonale wiedzą wszyscy Polacy dzięki informacjom Komendy Głównej Policji, że
co weekend ginie w Polsce w wypadkach samochodowych KILKADZIESIĄT osób, w tym bardzo wielu przypadkowo, niewinnie – ZAŚ TYLKO DANE OFICJALNE MÓWIĄ O LICZBIE SIĘGAJĄCEJ DO 1,5 TYSIĄCA CO WEEKEND  ZATRZYMANYCH W TYM CZASIE NIETRZEŹWYCH KIEROWCÓW !!!!

TAKIE ,,WPADKI,, ZALICZAJĄ TAKŻE LEŚNICY LASÓW PAŃSTWOWYCH W POLSCE …..zaś w przypadku, gdy sprawa dotyczy tak zwanej osoby ,,decyzyjnej,, OD RAZU ZACZYNAJĄ SIĘ PRZERÓŻNE KOMBINACJE, A CO GORSZA UKRYWANIE DANEJ SPRAWY CZY TEŻ WRĘCZ CHOWANIE JEJ POD PRZYSŁOWIOWY DYWAN PRZED DOSTĘPEM DLA INNYCH LEŚNIKÓW !!!

I O TAKĄ WŁAŚNIE SPRAWĘ (...a jest to jedna z wielu jakie znam !!!!!!!!!)
zapytałem pisemnie W DNIU 28 MARCA 2014 ROKU Pana Adama Wasiak Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych !

DYREKTOR WASIAK NIE ODPOWIEDZIAŁ MI ANI SŁOWEM DO DZIŚ...29 czerwca 2014 roku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TO ŻENADA......................

A TEMAT DOTYCZY ...NADUŻYWANIA ALKOHOLU I TYM SAMYM STWARZANIA ZAGROŻENIA NIE TYLKO DLA BEZPIECZEŃSTWA OSÓB W RUCHU LĄDOWYM , ALE MOIM ZDANIEM TAKŻE PRAWDOPODOBIEŃSTWA WYSTĄPIENIA BRAKU WŁAŚCIWEGO NADZORU NAD WIELOMILIONOWYM MAJĄTKIEM SKARBU PAŃSTWA LASÓW PAŃSTWOWYCH !!!!!!!!!!!!!!!!

TO SKANDAL I RAŻĄCE NARUSZENIA PRAWA PRZEZ DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH !!!!

Dyrektor Generalny Wasiak NIE ODPOWIEDZIAŁ MI NA ŻADNE PYTANIE jakie mu zadałem pisemnie 28 marca 2014 roku , którego kopię przesyłam Pani Rzecznik Praw Obywatelskich jako DOWÓD w niniejszej skardze !!!!!

W takiej sytuacji – WSZYSTKIE SŁOWA  Pana dyr.Wasiak wypowiadane publicznie a mówiące o jakoby samych ,,sukcesach,, Lasów Państwowych w Polsce, który teraz  kombinuje z wieloma innymi osobami aby zmienić formę organizacyjno-prawną Państwowego Gospodarstwa ,,Lasy Państwowe,, w KORPORACJE ...OSOBIŚCIE UWAŻAM ZA HIPOKRYZJĘ, KŁAMSTWO I OGŁUPIANIE POLSKIEGO SPOŁECZEŃSTWA, w tym Brać Leśną !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ten konkretny przypadek ALKOHOLU dotyczy OBECNEGO NADLEŚNICZEGO NADLEŚNICTWA ZŁOTÓW ( Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Pile!).

NIE ZAWIADAMIAJĄC O TYM ani dyr.Wasiaka , ani też dyr.RDLP w Pile Pana Ryszarda Standio – uzyskałem ostatnio POTWIERDZENIE z Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu zatrzymania pod wpływem alkoholu kierującego pojazd obecnego nadleśniczego Nadleśnictwa Złotów!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

CO BARDZO BULWERSUJE ….zastępca tego TAK A NIE INACZEJ ,,PROWADZĄCEGO SIĘ,, POD WPŁYWEM WÓDY NADLEŚNICZEGO W ZŁOTOWIE, jest ….........syn Pana Ryszarda Standio, obecnego dyrektora RDLP Piła , KTÓRY POMIMO ZŁOŻENIA PRZEZE MNIE DO NIEGO WNIOSKU O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ W DNIU 10 CZERWCA 2014 ROKU ….również milczy PODOBNIE  jak dyr.Wasiak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mój powyższy wniosek Dyrekcja RDLP Piła odebrała dnia 11 czerwca 2014 roku i na dziś rażąco naruszyła powyższe art. Konstytucji RP jakie podałem a także przepisy Ustawy O DOSTĘPIE DO INFORMACJI PUBLICZNEJ NAKAZUJĄCE ODPOWIEDŹ W TERMINIE MAKSYMALNIE 14 DNI OD CHWILI OTRZYMANIA WNIOSKU (….czyli OSTATECZNIE do dnia 25 czerwca 2014 roku!!!!)

Dziś mamy już 29 czerwca 2014 roku (niedziela)....A WIĘC JUŻ 4 DNI PO TERMINIE W JAKIM MIAŁ USTAWOWY OBOWIĄZEK UDZIELIĆ MI ODPOWIEDZI DYREKTOR STANDIO, KTÓREGO SYN PRACUJE OBOK GABINETU NADLEŚNICZEGO W ZŁOTOWIE, ....gdzie może  ,,zionie,, wódą,,???!

W załączeniu przesyłam Pani Rzecznik Praw Obywatelskich ów mój WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE TEJ INFORMACJI PUBLICZNEJ z dnia 10 czerwca 2014 roku oraz potwierdzenie odbioru ze strony RDLP Piła o godz.8:26 przez sekretarkę  Panią Barbarę Macioszek w tejże RDLP Piła....

DYREKTOR RDLP PIŁA RYSZARD STANDIO, podobnie jak i Dyrektor Generalny Lasów Państwowych ADAM WASIAK ….milczą , TOLERUJĄC WEDŁUG MEJ OCENY  TYM SAMYM WÓDĘ , LUB WRĘCZ  ALKOHOLIZM POŚRÓD FUNKCJONARIUSZY PUBLICZNYCH  NA STANOWISKACH KIEROWNICZYCH W LASACH PAŃSTWOWYCH !!!!!!!!!!!!!!!!!

Z informacji jakie otrzymałem od Braci Leśnej – dowiedziałem się, że NIE JEST TO PIERWSZY PRZYPADEK Z ALKOHOLEM TEGO PANA NADLEŚNICZEGO NADLEŚNICTWA ZŁOTÓW , a jeśli kolejnym razem ZABIJE ON ALBO RANI PO PIJAKU PRZYPADKOWĄ JAKĄŚ NIEWINNĄ OSOBĘ, DZIECKO ...to  co potem na to odpowie mi Pan Adam Wasiak Dyrektor Generalny,, czy też Ryszard Standio dyrektor RDLP Piła ??!

ZADAŁEM MU WŁAŚNIE AŻ 9 PYTAŃ W TEJ SKANDALICZNEJ SPRAWIE
a nawet w sposób bardzo filozoficzny zobrazowałem to Panu dyr. Standio – na podstawie STANÓW ŚWIADOMOŚCI ...niższego, średniego i wyższego ,,JA,, (sic!!!!!!!)

O ZGROZO !!!! Zgodnie z art. 45 ust. 2 Ustawy o lasach - PRACOWNIKIEM SŁUŻBY LEŚNEJ LASÓW PAŃSTWOWYCH może BYĆ TYLKO TAKA OSOBA, KTÓRA MIĘDZY INNYMI (cyt) ,,CIESZY SIĘ NIENAGANNĄ OPINIĄ...POSIADA ODPOWIEDNI STAN ZDROWIA....I NIE BYŁA KARANA SĄDOWNIE ZA PRZESTĘPSTWO Z NISKICH POBUDEK,, !!!!


Być może (sic!!!!!!!!!!!!!) brak odpowiedzi i rażące naruszenie prawa, a w tym Konstytucji RP przez Panów A. Wasiak i R. Standio wynika z faktu ...udzielenia mi pisemnej odpowiedzi i podpisania się po tym o czym min; zapytałem tj;
CZY ZDANIEM PANA DYREKTORA PROWADZENIE POJAZDU W STANIE PO SPOŻYCIU ALKOHOLU PRZEZ NADLEŚNICZEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH , A TYM SAMYM NARAŻANIE INNYCH NA UTRATĘ ŻYCIA LUB KALECTWO...TO SĄ ,,NISKIE POBUDKI,, ??????!



Z wyrazami szacunku!

Krzysztof Kowalczyk


PS.

ZAWIADAMIAM PANIĄ RZECZNIK PRAW OBYWATELSKICH, że w dniu 26 maja 2014 roku złożyłem KOLEJNY WNIOSEK (...kopia w załączeniu !) do Pana Adama Wasiak Dyrektora Generalnego LP – aby udzielił mi odpowiedzi na pytania DLACZEGO :

a) ….nie odpowiedział mi na pytania dotyczące ALKOHOLU w Lasach Państwowych NA STANOWISKACH  KIEROWNICZYCH ???!

b)....NIE ODPOWIEDZIAŁ MI NA SKARGĘ Z DNIA 21 MARCA 2014 ROKU??!

c) ….DLACZEGO NIE ODPOWIEDZIAŁ MI NA KOLEJNE 5 PYTAŃ JAKIE ZAWARŁEM W KORESPONDENCJI DO NIEGO W DNIU 14 KWIETNIA 2014 ROKU W SPRAWIE ….ZASTRZELENIA CAŁEGO STADA ŻUBRÓW BĘDĄCYCH POD ŚCISŁA OCHRONĄ W ,,ZAGRODZIE POKAZOWEJ,, LASÓW PAŃSTWOWYCH W NADLEŚNICTWIE BROWSK (RDLP BIAŁYSTOK)??????!

d) ...KTO JEST PERSONALNIE WINNY W DYREKCJI GENERALNEJ LASÓW PAŃSTWOWYCH AŻ TAKIEGO B...***** ZWIĄZANEGO Z BRAKIEM ODPOWIEDZI NA PROSTE PYTANIA JAKIE ZADAJĘ ??!


e)....JAKIE SĄ OBIEKTYWNE PRZYCZYNY I CZY PAN DYREKTOR GENERALNY LASÓW PAŃSTWOWYCH ADAM WASIAK MA ŚWIADOMOŚĆ RAŻĄCEGO NARUSZANIA PRAWA , W TYM KONSTYTUCJI RP ...przy tego typu zastanawiającym milczeniu ????!


OD 26 MAJA 2014 ROKU DO CHWILI OBECNEJ =  ANI SŁOWA ODPOWIEDZI NA TE PYTANIA, A TO JUŻ DOWÓD NA ...ŻENADĘ, PROFESJONALNE PROSTACTWO W LASACH PAŃSTWOWYCH, A SZCZEGÓLNIE TOTALNY BRAK SZACUNKU DO PRAWA OBOWIĄZUJĄCEGO JAKOBY WSZYSTKICH W CZASACH ANTY POLSKICH RZĄDÓW PLATFORMY OBYWATELSKIEJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



DO WIADOMOŚCI ;

1. KOMENDANT GŁÓWNY POLICJI W WARSZAWIE 



2. MINISTER ŚRODOWISKA – Pan Maciej Grabowski