środa, 4 grudnia 2019

JEST PROBLEM... CZY GO NIE MA ?! ODPOWIEDZCIE SOBIE SAMI...

04 grudnia 2019  roku

Dziś pragnę się z Wami podzielić pewną kwestią, która nie daje mi ciągle  spokoju...która wciąż tak naprawdę istnieje jako problem nadal ,, nierozwiązany "... PROBLEM, KTÓRY KAŻDY Z NAS MOŻE TAK NAPRAWDĘ  DOTKNĄĆ !!!

A ja postanowiłem dziś problem ten nie dotykać a go zbadać...

I nim przejdę do sedna sprawy przypomnę   Wam, iż każdy z nas jest OBOWIĄZANY do dbałości o naturalne środowisko i ... PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA SPOWODOWANIE PRZEZ SIEBIE JEGO POGORSZENIA a stanowi o tym art. 86 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej.

Czy wiecie o tym, że w Polsce  KAŻDY MA PRAWO DO INFORMACJI O STANIE I OCHRONIE NASZEGO ŚRODOWISKA...czy wiecie, iż ochrona środowiska jest OBOWIĄZKIEM WŁADZY PUBLICZNEJ...czy wiecie również o tym, że to WŁADZE PUBLICZNE wspierają swych obywateli na rzecz ochrony jak i poprawy stanu środowiska w Polsce (... tak stanowi art. 74 Konstytucji RP!) ??! 

Popatrzymy sobie ta te poniższe fotki jakie zrobiłem jeżdżąc na przepięknym polskim Podlasiu...
Mi przykuł uwagę fakt, że to wszystko znajdowało się ustawione tuż przy drodze publicznej  którą mógłby podróżować w danej chwili każdy z Was...
 Jakby dla usprawiedliwienia podam Wam tu taki oto detal: zdjęcia te wykonałem niedaleko od granicy z Federacją Rosyjską...co wcale nie oznacza, iż tak MUSI być prawda ??!

 Cóż oznaczają te fotki?! Dużo profesjonalnych pojemników na śmieci i przeróżne odpady i trud jaki włożyli mieszkańcy poszczególnych domostw by je zapełnić (...PŁACĄC ZA WYWÓZ jakieś tam pieniądze!) ... i co dalej ??! 
 A no dalej jest właśnie TAK....zaś po zdjęciach tych widać że NIE MA TU GOSPODARZA nadzorującego wywozem tych śmieci...
 ...gdyż jest ich całe mnóstwo...coraz wyżej w tych kubłach...a nawet leżące już na poboczu, poza pojemnikami ...
 Takie sceny oglądałem ostatnio z różnych zaśmieconych miast Europy...gdzie strajkowali pracownicy zajmujący się wywozem tego typu śmieci...
Cóż robią władze gminy z tym problemem, z którym przyszło mi się przypadkowo zetknąć.... A NO DOSŁOWNIE NIC !!!  I śmieci te zalegają rozdmuchiwane sobie przez wiatr i roznoszone przez dziką zwierzynę...

C. D. N. - niebawem.... SPOKOJNIE! PAMIĘTAM ... : )


Piszę jak jest...

Krzysztof Kowalczyk