sobota, 15 sierpnia 2020

CUD NAD WISŁĄ...CUD NAD NARWIĄ...ŚWIĘTO WOJSKA POLSKIEGO!

15 sierpnia 2020 roku

Dziś ŚWIĘTO WOJSKA POLSKIEGO  i 100 ROCZNICA ZWYCIĘSKIEJ DLA POLSKI BITWY WARSZAWSKIEJ NAD ARMIĄ SOVIECKĄ...

CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM...

Piłsudski...generał Rozwadowski...Haller...i inni wielcy Polacy tamtego okresu,którzy stoją za sprawą tego zwycięstwa ! 

TO POLSKA ZATRZYMAŁA NA SWOJEJ ZIEMI POCHÓD ARMII SOVIECKIEJ NA CAŁĄ EUROPĘ, O CZYM DZIŚ MAŁO KTO WIE ... ZA SPRAWĄ WŁAŚNIE TAKIEJ JAKOŚCI EDUKACJI!!!!

OBRONA ŁOMŻY, NOWOGRODU ... dzięki temu wysiłkowi polskie wojsko mogło zorganizować w 1920 roku obronę Warszawy. 

Wszyscy w Polsce wiedzą o Radzyminie ...o obronie Warszawy - a prawie nic nadal nie wiedzą o właśnie tej obronie Łomży, Ostrołęki czy Nowogrodzie w tych walkach...

Wyjątkowo trudna dla Polski to była wojna...bez zaplecza...bez znaczącej pomocy...zaledwie dwa lata po odzyskaniu swej niepodległości...

Tak pokutuje NASZE NAUCZANIE przez dziesiątki lat w KOMUNISTYCZNEJ POLSCE pod czujnym okiem sovieckich wasali, którzy nie przepuszczali do świadomości narodu polskiego jego WIELKIE, ZWYCIĘSKIE CHWILE między innymi nad czerwoną armia soviecką ...

Co to znaczy nie mieć Ojczyzny... I WŁAŚNIE DZIŚ PREZYDENT RP PAN ANDRZEJ DUDA PODPISAŁ BARDZO WAŻNY DOKUMENT, ODDAJĄCY HOŁD TYM WSZYSTKIM ZESŁANYM WÓWCZAS (...A JESZCZE ŻYJĄCYM!!!) I O FINANSOWEJ  REKOMPENSACIE ZA ICH TRAUMĘ I KRZYWDĘ, NA KTÓRĄ BYLI  SKAZANI PRZEZ SOVIETÓW !!!

Długo zastanawiałem się JAK SPĘDZIĆ 100 ROCZNICĘ CUDU NAD WISŁĄ i zwycięskiej wojny z sovietami przed tylu już lat ... tak, żeby to zapamiętać do końca swych dni - i wiecie jak uczciłem to bardzo ważne dla nas święto ?!

Od lat o tym czytałem...po prostu interesowało mnie to!

 Bardzo chciałem poczuć TAMTEN CZAS OSOBIŚCIE ... zasmakować co czuł sam Józef Piłsudski BARDZO SZCZĘŚLIWY TEGO DNIA  ...a było to dokładnie w 1899 roku!!!

Józef Piłsudski ... nasz polski wódz, który zwyciężył sovietów w bitwie Warszawskiej !

Pomnik Marszałka Józefa Piłsudskiego w Koszalinie... gdzie stoi od lat! I moim zdaniem jest to NAJPIĘKNIEJSZY POMNIK PIŁSUDSKIEGO W POLSCE !!!

Dziś 15 sierpnia 2020 roku  W SETNĄ ROCZNICĘ CUDU NAD WISŁA wsiadłem w samochód i udałem się PIERWSZY RAZ W ŻYCIU śladami naszego wielkiego wodza i udałem się w prawie zapomniane miejsce z jego życia na Podlasiu...

A dokąd dotarłem i co widziałem w dniu 15 sierpnia 2020 roku opiszę Wam w części dalszej...

C.D.N.

Piszę jak jest...

Krzysztof Kowalczyk