niedziela, 16 lutego 2020

ZATRZYMANY W KADRZE LOS POLAKÓW...

16 lutego 2020 roku

Oto dzisiejsza siedziba Nadleśnictwa Krynki ( RDLP Białystok)... na pierwszy rzut okiem malowniczo położona, wśród lasów z ładnie zagospodarowanym otoczeniem.
Siedziba Nadleśnictwo Krynki
Foto: archiwum Nadleśnictwa Krynki.

A JAK BYŁO PRZED LATY...?!
Ostatnio siedząc przy kawie i rozmawiając o starych dziejach Podlasia z moimi znajomymi usłyszałem, iż można powrócić do tych wspomnień sprzed lat i  chociażby obejrzeć sobie zdjęcia, które gdzieś tam za sprawą swego już świętej pamięci dziadka posiadają.
Oczywiści oczy mi się zaiskrzyły...i poprosiłem o w miarę możliwości odszukanie tych BEZCENNYCH SKARBÓW a ja będę się przypominał... i wiedząc, że pamięć ludzka jest ulotna już następnego dnia zadzwoniłem przypominając się ! 
Za dwa dni mój znajomy zadzwonił i powiedział mi, iż znalazł pierwsze stare zdjęcia... z okresu przedwojennego.
Zdjęcie przedstawia LEŚNIKÓW Nadleśnictwa Krynki z... 1933 roku!


POZNAŁEM TRAGICZNY LOS NIEKTÓRYCH OSÓB WIDNIEJĄCYCH NA POWYŻSZYM ZDJĘCIU ZA SPRAWA WYBUCHU II WOJNY ŚWIATOWEJ  A NASTĘPNIE OKUPACJI SOVIECKIEJ PRZEZ KOLEJNE DZIESIĄTKI LAT W POLSCE...W TYM ZESŁANIE POBYT NA SYBERII  !!!
Zdjęcia te powyższe mają na dziś już ponad 80 lat i są dla mnie wyjątkowo historyczne...
A poniżej w dolnym prawym rogu widnieje pieczęć tego zakładu fotograficznego z Krynek...
Oczywiście są do zdjęcia UNIKALNE I WYJĄTKOWE - lecz ja oczekiwałem na odnalezienie zdjęć ( ... A WIEM, ŻE GDZIEŚ TAM ISTNIEJĄ ! ) które mnie bardzo interesują ale niestety na tą chwilę ich nie odnaleziono...
JEŚLI SIĘ ODNAJDĄ W CO NIE WĄTPIĘ...BĘDĄ PRAWDZIWYM RARYTASEM, który Wam przedstawię na pewno!

Poniżej przedstawiam Wam kolejne moje odkrycie tj: zdjęcie obrazujące pewną uroczystość z udziałem leśników i ich rodzin w Zaborze ... również sprzed II wojny światowej !
Są wśród nich świętej pamięci dziadkowie ( dziadek i babcia) moich znajomych...


 Z kolei to poniższe zdjęcie i jego historia jest również bardzo interesująca - tym bardziej, iż LOS WIDOCZNEGO TU OFICERA WOJSKA POLSKIEGO JEST WCIĄŻ NIEZNANY ... pomimo że II wojna światowa się zakończyła już ponad 70 lat!
 A JEST TO  RÓWNIEŻ HISTORIA RODZINY POLSKICH  LEŚNIKÓW tym razem z innego Nadleśnictwa RDLP Białystok...


Piszę jak jest...

Krzysztof Kowalczyk