sobota, 5 maja 2018

DEZINFORMACJA...DEZINFORMACJA.... KŁAMSTWA ! PO CO TO WSZYSTKO ...???!

05 maja 2018 roku

Pan prof.dr hab.Jan Szyszko ,który obecnie jest Posłem na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej a na dodatek Prezydentem  COP24  - wydał specjalne oświadczenie w sprawie dezinformacji na temat prezydenta COP 24, z dnia 27 kwietnia 2018 roku !
Oto jego treść :

,,Nawiązując do licznych dezinformacji prasowych o rzekomym odwołaniu mnie z funkcji Prezydenta COP 24 w Katowicach uprzejmie informuję,iż zgodnie z moja wiedzą

1.Konferencja ds. Klimatycznych Narodów Zjednoczonych ONZ wypracowała zgodny z systemem ONZ rotacyjny sposób Prezydencji w ramach Konwencji Klimatycznej .
Zgodnie z tymi regułami przedstawiciel państw regionu Europy Wschodniej jest wybierany do przewodzenia obradom Konferencji przez jeden rok.

2.Zostałem wybrany na stanowisko Przewodniczącego COP 24 przez grupę państw regionu Europy Wschodniej  w maju 2017 roku  ( patrz unfccc.int/bobies/_the_convention_and_protocol_bodies/items/6816.php.)./

3.W listopadzie ubiegłego roku w czasie Konferencji COP 23 w Bonn, na wniosek grupy państw Europy Wschodniej  nominowano mnie do pełnienia tej funkcji w czasie COP 24 w Katowicach.

4.Funkcja ta ma charakter nominalny a nie instytucjonalny, tzn.Przewodniczącym Konferencji Klimatycznej ,zwyczajowo określanym jako Prezydent COP jest nominalnie konkretna osoba a nie Szef urzędu ds.klimatycznych danego państwa.
Podobnie z wyborem Sekretarza Generalnego ONZ. Wybierany jest konkretny kandydat a nie osoba pełniąca określoną funkcję w danym państwie.

5. W przypadku zmiany Prezydenta COP wymagane jest konsultowanie i uzyskanie zgody państw regionu,który dokonał wyboru. W przeciwnym razie będziemy mieli do czynienia z łamaniem reguł ONZ , co w przypadku członka pełniącego obecnie funkcję niestałego członka Rady Bezpieczeństwa jest nie do zaakceptowania. Nikt bowiem nie konsultował ze mną tej decycji i nie wyraziłem zgody na jej zrzeszenie się. Nikt zresztą spośród państw regionu,który mnie zgłosił  nie występował do mnie o to także.

6. W związku z powyższym pragnę przypomnieć że zgodnie z regułami obowiązującymi w ramach Konferencji Klimatycznej ONZ pozostaję nominowany w czasie COP 23 Prezydentem na COP 24 i zgodnie z regułami tejże Konferencji ONZ będę wypełniał nałożone na mnie obowiązki Prezydenta w Katowicach w czasie COP 24 i w całym czasie Prezydencji. ,,


Bardzo ciekawe i  odważne  oświadczenie Pana profesora Jana Szyszko,który został odwołany ze stanowiska Ministra Środowiska Rzeczypospolitej Polskiej - może jedynie świadczyć o tym,iż w stosunku do niego są prowadzone obecnie pewne działania o których będzie wiadomo ... w Katowicach podczas obrad Konferencji Klimatycznej!
Miejmy jednak nadzieję,iż będzie on pełnił swą rolę jako Prezydent COP 24...

Piszę jak jest...

Krzysztof Kowalczyk