Sławno,dnia 30 lipca 2014 roku
PAN MACIEJ GRABOWSKI
MINISTER ŚRODOWISKA
00-922 WARSZAWA
UL. WAWELSKA Nr 52/54
Szanowny Panie
Ministrze!
ZASADY PROWADZENIA GOSPODARKI LEŚNEJ
W POLSCE oraz zachowania, ochrony i powiększania zasobów leśnych –
reguluje ustawa o lasach
która w art.4 ust.1 zarządzenie lasami stanowiącymi własność
Skarbu Państwa powierza Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu ,,LASY
PAŃSTWOWE,,.
W
art.6 tej ustawy zdefiniowane zostały pojęcia
,,gospodarka leśna,,..,,plan urządzania lasu,,...,,etat cięć,,... czy też ,,program ochrony przyrody,, !
W
wyniku mojej wnikliwej analizy zauważyłem, iż obowiązująca
ustawa W OGÓLE
NIE DEFINIUJE POJĘCIA ,,nadzoru sprawowanego przez Ministra
Środowiska,, !!!!
POJĘCIE
TO BARDZO CZĘSTO JEST SPOTYKANE W JĘZYKU PRAWNYM JAK I W CZĘSTEJ
MOWIE POTOCZNEJ CHOCIAŻBY WŚRÓD LEŚNIKÓW ...a
nie ma zaś w ustawie ŚCIŚLE OKREŚLONEGO JEGO ZNACZENIA,
takiego jak dla przykładu ,,PLAN URZĄDZANIA LASU,, !!!
Oczywiście
zasadniczo poprzez ,,NADZÓR,,
rozumie
się najczęściej właściwości
lub możliwości ORGANU NADRZĘDNEGO do wywierania wpływu NA
DZIAŁALNOŚĆ ORGANU PODPORZĄDKOWANEGO – albo
też zespół kompetencji (uprawnień) organów państwowych ,
zapewniających możliwość wpływania na prawidłowe funkcjonowanie
organów podporządkowanych .
W
przypadku naszej ustawy o lasach w
pojęciu ,,NADZORU,, w rozumieniu art.5 tejże ustawy
można umieścić UPOWAŻNIENIE
ORGANÓW NADZORUJĄCYCH DO OBSERWACJI POCZYNAŃ PODMIOTÓW
NADZOROWANYCH (...np: Dyrekcji Generalnej, lub Regionalnych Lasów
Państwowych!) ORAZ WKRACZANIA W SYTUACJACH ZAGROŻENIA CZY
SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH...ale
wyłącznie Z UPOWAŻNIENIEM DO PODEJMOWANIA SZCZEGÓLNYCH ŚRODKÓW
WSKAZANYCH W USTAWIE O LASACH!
Mało kto w Lasach Państwowych wie
o tym, że z dniem 01
stycznia 1997 roku WYGASŁO UPRAWNIENIE DYREKTORÓW REGIONALNYCH
DYREKCJI LASÓW PAŃSTWOWYCH określone w art.79 ust.3 pkt 1
obowiązującej ustawy o lasach – W OKRESIE BRAKU PLANÓW
URZĄDZANIA LASU ...do prowadzenia zadań gospodarczych w zakresie wyrębu drzew ,
ponownego założenia upraw leśnych, przebudowy drzewostanów,
pielęgnowania i ochrony lasu.
W
TAKIM OTO STANIE PRAWNYM Panie Ministrze Środowiska – JEDYNYM
DOKUMENTEM określającym cele, zadania i sposoby prowadzenia w Polsce
gospodarki leśnej w lasach należących do Skarbu Państwa LASY
PAŃSTWOWE jest ,,plan urządzania lasu,,zatwierdzony tylko przez Ministra
Środowiska!
A WIĘC
JEDYNIE MINISTER ŚRODOWISKA (...nikt inny!!!!) JEST UPRAWNIONY DO
,,NADZORU,, NAD WYKONANIEM PLANÓW URZĄDZANIA LASU!!!
Tym samym
ani Dyrektor Generalny LP , ani też dyrektorzy regionalni ...NIE
MAJĄ ŻADNYCH UPRAWNIEŃ do nadzorowania realizacji planów
urządzania lasu, ANI DO WYDAWANIA WYTYCZNYCH w tej sprawie, zaś ich
,,kompetencje,, dotyczące tychże planów – mają jedynie swego
rodzaju charakter WYKONAWCZO-ORGANIZATORSKI !!!
UPRAWNIENIA ZGODNIE Z USTAWĄ O LASACH JAKIE POSIADA DYREKTOR
GENERALNY LP, ORAZ DYREKTORZY REGIONALNI - NIE OBEJMUJĄ JEDNAK
USTALANIA PLANÓW /PROGRAMÓW/ Z ZAKRESU GOSPODARKI LEŚNEJ LUB JEJ
ELEMENTÓW, ZASTĘPUJĄCYCH PLANY URZĄDZANIA LASU …...W OKRESIE
MIĘDZY JEGO SPORZĄDZENIEM , A ZATWIERDZENIEM PRZEZ MINISTRA
ŚRODOWISKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zgodnie z obowiązującymi i przepisami – sporządzenie planu
urządzania lasu ZLECA dyrektor RDLP NIE PÓŹNIEJ NIŻ NA
15 MIESIĘCY PRZED UPŁYWEM OKRESU OBOWIĄZYWANIA DOTYCHCZASOWEGO
PLANU !!!!
Stanowił tak paragraf 3 rozporządzenia z 20 grudnia 2005 roku, a obecnie paragraf 2 rozporządzenia z 12 listopada 2012 roku !!!
Szanowny Panie Ministrze!
W związku z faktem, iż
DZIESIĄTKI NADLEŚNICTW w Polskich Lasach Państwowych
według informacji jakie posiadam chociażby z terenu RDLP
Szczecinek NIELEGALNIE WYKONYWAŁY SWOJE JAKOBY ,,ZWYKŁE,, GOSPODARCZE CZYNNOŚCI
SŁUŻBOWE W TERENIE LEŚNYM BEZ ZATWIERDZONEGO PLANU URZĄDZANIA
LASU PRZEZ MINISTRA ŚRODOWISKA – niniejszym
składam :
WNIOSEK O
UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
na
podstawie art.2 ust.1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z
dnia 06 września 2001 roku/Dz. U. Nr
112, poz.1198 ze zmianami/ - prosząc o udzielenie mi odpowiedzi na
następujące pytania:
1/ ILE
NADLEŚNICTW LASÓW PAŃSTWOWYCH, JAKIE I Z JAKICH REGIONALNYCH DYREKCJI -
NIE MIAŁO W TERMINIE ZATWIERDZONYCH ZGODNIE Z PRAWEM PLANÓW URZĄDZANIA LASU W LATACH 2008-2014
??!
2/ ILU
DYREKTORÓW REGIONALNYCH DYREKCJI I JACY ZOSTAŁO W LATACH 2008-2014
UKARANYCH ZA TO, IŻ W OKRESIE KRÓTSZYM NIŻ OWE 15 MIESIĘCY PRZED
UPŁYWEM OKRESU OBOWIĄZYWANIA POPRZEDNIEGO PLANU URZĄDZANIA LASU
...NIE ZŁOŻYŁO WYMAGANYCH ZLECEŃ NA WYKONANIE TYCH PLANÓW??!
3/ CO BYŁO
PRZYCZYNĄ TAKIEGO STANU RZECZY ??! PROSZĘ O WYJAŚNIENIE – CZYM
TŁUMACZONO TE OPÓŹNIENIA Z POSZCZEGÓLNYCH RDLP ??!
4/ W
JAKI SPOSÓB PAN MINISTER ŚRODOWISKA – ZGODNIE Z PRAWEM JEST
UPRAWNIONY DO ,,NADZORU,, NAD WYKONYWANIEM PLANÓW URZĄDZANIA LASU
...SKORO USTAWA O LASACH JAKA
OBOWIĄZUJE W OGÓLE SZCZEGÓŁOWO NIE DEFINIUJE W OGÓLE SAMEGO POJĘCIE ,,NADZORU,, MINISTRA ??!
5/
DLACZEGO SKORO OSTATNIO W TAK EXPRESOWYM PO-LITYCZNYM TEMPIE
ZMIENIAJĄC ZAPISY USTAWY O LASACH POPRZEZ NAŁOŻENIE
KONTRYBUCJI NA LASY PAŃSTWOWE – NIKT NIE ZADBAŁ O TO, ABY
STOSOWNIE ZDEFINIOWAĆ W OBOWIĄZUJĄCEJ USTAWIE O LASACH POJĘCIE
,,NADZORU,, PANA MINISTRA ŚRODOWISKA AKURAT W KWESTII JAKĄ
PORUSZYŁEM , TAK ABY WSZYSTKO BYŁO JASNE, CZYTELNE A NIE NA ZASADZIE
DOMNIEMYWAŃ I DOMYSŁÓW ??!
6/ CZY MOŻNA W TAKICH OKOLICZNOŚCIACH LEGALNIE PEŁNIĆ
NADZÓR W LASACH PAŃSTWOWYCH , SKORO POJĘCIE ,,NADZÓR,, ZE STRONY
MINISTRA ŚRODOWISKA ...NIE JEST ZDEFINIOWANE W OBOWIĄZUJĄCEJ
USTAWIE ??!
Darz Bór!
Krzysztof Kowalczyk