niedziela, 17 listopada 2019

UROKI PRZEPIĘKNEGO PODLASIA...POPATRZCIE SAMI !

17 listopada 2019 roku

Dziś odkrywając kolejne tajemnice PRZEPIĘKNEGO POLSKIEGO PODLASIA  nagle natknąłem się na żerujące sobie spokojnie śród pól...   stado żubrów!
Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie to ...JAK BARDZO LICZNE JEST TO STADO ŻUBRÓW . Gdy się zatrzymałem obok nich byłem przekonany, że jest to bydło domowe...
 A tu proszę...
 Liczyłem je kilka razy... i ponownie... i znów...
 ŁĄCZNIE NALICZYŁEM ICH COŚ OKOŁO 90 SZTUK...I JEST TO NAJLICZNIEJSZE STADO ŻUBRÓW JAKIE DOTĄD SPOTKAŁEM W SWYM ŻYCIU! 
WIDOKIEM TYM DZIELĘ SIĘ Z WAMI...
 Niektóre sobie zaliczyły drzemkę... inne zaś były zajęte walką, mocowaniem się z innymi sztukami...inne z kolei uważnie obserwowały okoliczny teren...
 Przypomnę : była niedziela 17 listopada 2019 roku około godziny 11.30....PRZEPIĘKNY WIDOK prawda ??! MIAŁEM SZCZĘŚCIE !!!
 Żubry żerowały sobie spokojnie w ZIMOWYM już STADZIE na zasianych oziminach rzepaku i pszenicy, żyta ...
 W tym stadzie naliczyłem wiele młodych sztuk...

Z powyższego bardzo licznego stada oddzielił się po chwili ten oto dorodny samiec byk żubra...który podążał polami pośród budynków mieszkalnych!
Poruszał się w kierunku obranego przez siebie celu...
...  którym był położony kilka kilometrów przepiękny las!

Samochodem podążałem spokojnie tropem tego samca...pośród bardzo urokliwych łowisk Nadleśnictwa Knyszyn leżących pośród Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Białymstoku.


Piszę jak jest...

Krzysztof Kowalczyk