niedziela, 11 lutego 2024

JAKIE SĄ WASZE PREFERENCJE...CO WAS INTERESUJE NA ,,PIGIPEDII"...CZY WARTO JEST PISAĆ O LASACH PAŃSTWOWYCH W POLSCE CAŁĄ PRAWDĘ?!

12 lutego 2024 roku

Jakie są Wasze preferencje...co Was interesuje na mojej ,,pigipedii"  z naszego ,,leśnego" podwórka?!

Czy warto jest pisać o Lasach Państwowych w Polsce całą prawdę...nawet tą nad wyraz bolesną??!

Powyżej to piękne  zdjęcie jakie zrobiłem tuż przy granicy z Rosją,to okolice Królewca...tęcza łącząca swymi ramionami stronę Polską i Rosyjską.
Widok codzienny w Lasach Państwowych...świadczący o bezmyślności tzw. ,,turystów"w polskich lasach.

Co lubicie czytać u mnie na ,,pigipedii"?! Oto wybrane przez Was moje posty, cieszące się Waszą dużą popularnością: np...

- ,,Taka sobie moja mała refleksja"

- ,,Jesienny spacer tuż przed zimą"

- ,,Platforma Obywatelska...Leśne układy i ciągłe układziki!"

- ,,Nadleśniczówki Lasów Państwowych"

- ,,Dobre z Lasu" ...oficjalnie na Podlasiu"

- ,,Karna odpowiedzialność pracownika Lasów Państwowych..."

- ,,Empatia...nie tylko w Lasach Państwowych"

- ,,Historia kołem się toczy"

- ,,Proszę nie regulować odbiorników"

- ,,Samoświadomość Polaków...czy istnieje?"

- ,,Historia czas miniony?"

- ,,Głos wołającego na puszczy...no comment!"

- ,,Czy zmiany w Lasach Państwowych są konieczne? Ja uważam, że tak!"

- ,,Ciemna strona prawa ... i niesprawiedliwości  na Podlasiu w Lasach Państwowych"

A to zaledwie cząstka tytułów postów cieszących się Waszym dużym powodzeniem...👍😀😏


Takie oto piękne kwiaty możemy spotkać również w Lasach Państwowych...
I takie oto powyższe  STARE ,,kwiatki" również się zdarzają ...🙊🙈😡
Aż serce się raduje, gdy w Polskich Lasach Państwowych spotykamy jeszcze takie widoki...
To ceremonia nadania sztandaru Nadleśnictwu Giżycko (RDLP Białystok)...który pracownikom tej jednostki LP wręcza osobiście Nadleśniczy Krzysztof Dąbkowski...

Przepiękne złote, kolorowe jesienne liście w arboretum Nadleśnictwa Supraśl...które również Wam prezentowałem!
I jesienne leśne sceny gdzieś w Nadleśnictwach Płaska i Augustów...


No i powyższy przykład tego...co nie powinno mieć miejsca w normalnie funkcjonującej jednostce Lasów Państwowych! Ile czasu leży ta tablica?!

A tu widoki potężnej ilości drewna świerkowego zniszczonego przez kornika w RDLP Szczecinek w 2023 roku...



Zastanawiam się nad tą sprawą ...patrząc na suche już drewno pozbawione igieł.
Gdzie byli leśnicy...???!
Dlaczego nikt tego nie widział wcześniej...Czy teraz jest bezpiecznie w takim lesie! Ja mam wątpliwości...
Jesteśmy i zapewne tacy już pozostaniemy...bardzo nie doskonałym tworem tego świata!

Leśnicy również...choć to jest na prawdę bardzo wrażliwa na piękno otaczającego nas wszystkich świata profesja!

Popełniają niejednokrotnie błędy w swej pracy zawodowej,te o których niejednokrotnie tu piszę... ale kto ich nie popełnia prawda?Sztuką jest to ustalić ...i poprawić swój błąd!

Nie jesteśmy doskonali...jak chociażby na poniższym PRZYKŁADOWYM zdjęciu:

czy wiecie gdzie ta sterta śmieci znajduje się...czy zdajecie sobie sprawę z tego, że w...REZERWACIE PRZYRODY?! WSTYD I HAŃBA DLA LEŚNIKA...👎👎👎Na szczęście już jej nie ma!   A stało się to po naszej kontroli... A to był zaledwie DETAL tego jakich zaniedbań się tam w tym miejscu dopuszczono przez lata...

Powyższe zdjęcie, które zrobiłem w maju kilka lat temu z tą ilością siana dowodzi ...,,profesjonalizmu" w gospodarce zwierzyną leśną np. żubrami...gdyż wcześniej leżało mnóstwo śniegu, a ówczesny leśniczy zapytany przeze mnie co teraz zrobi z taką ilością siana w paśnikach bezmyślnie odparł mi : ,, siano zostanie zutylizowane"!!! Kto za to siano zapłacił? Z czyjego konta były te pieniążki?...!!!

CZY WARTO JEST PISAĆ CAŁĄ PRAWDĘ O NASZYCH LASACH PAŃSTWOWYCH W POLSCE?! OCZYWIŚCIE ...JA UWAŻAM, ŻE TAK! 

Chociażby tylko po to, aby nie było tego typu niedoskonałości więcej...

Piszę jak jest...

Krzysztof Kowalczyk