środa, 5 czerwca 2019

TAKIE OKAZY GRZYBÓW ... KAŻDY JUŻ MOŻE ZNALEŹĆ W POLSKICH LASACH !

Jest już czerwiec ... bardzo gorąco na zewnątrz! Pogoda to obecnie  istna huśtawka.... bo bardzo grzeje słońce przez kilka dni, by z kolei po tym padał ulewny deszcz a rwące potoki wody czyniły szkody. Do tego dochodzą burze i bardzo silny wiatr...
Tymczasem w polskich lasach okres ciepłych i deszczowych dni sprawił, że rozpoczął się sezon na grzybki...bo grzyby zaczęły rosnąć w swoich stałych miejscach.
Ja pochwalę się swoimi osiągnięciami....
I jak się Wam podobają moje okazy ??! Ładne i ciekawe...których zapewne Wy jeszcze nie widzieliście w życiu?!!!!
Pojawiły się też  borowiki...maślaki...i wiele innych gatunków grzybów. Nie wierzycie mi ??!

Na stronie internetowej dziejesie.wp.pl możecie obejrzeć już kilka zdjęć Waszych pierwszych zbiorów.... a poniżej przedstawiam Wam zdjęcie, które mi utkwiło w pamięci Pani Sylwii z okolic Krasnegostawu ( woj.lubelskie)Wasze grzybowe trofea

A jak się podobają Wam moje zbiory... ?!
A poniżej dwaj przytuleni bracia.... : )


A gdzieś tam już powstały takie owocniki purchawicy olbrzymiej... grzyba,który jest bardzo smaczny i jadalny oczywiście w pewnej postaci!



Nie wszędzie znajdziecie zapewne już grzyby  o tej porze - ale ja zachęcam Was do odwiedzin tych miejsc ,które utkwiły w Waszej pamięci...być może już tam są !
Bo warto jest zawczasu zebrać SWOJE ZAPASY np. na Wigilię Bożego Narodzenia itp. by nie zostać z niczym lub prawie niczym ... jak ja w ubiegłym roku !
A co najważniejsze : spacer i relaks wśród PRZEPIĘKNYCH POLSKICH LASÓW PAŃSTWOWYCH... to jest to !!!

Piszę jak jest ...

Krzysztof Kowalczyk

PS. 
A czytacie mnie dziś : z POLSKI...USA...ROSJI...EGIPTU...WIELKIEJ BRYTANII ...UKRAINY...NIEMIEC....WŁOCH...IZRAELA....FRANCJA...PORTUGALIA...